Kanal tedavisi olarak da ifade edilen endodontik tedavi, pulpayı (diş özü – bağ dokusu) uzaklaştırarak, kanalı genişleterek ve kök kanal sistemini sıkıca doldurarak diş kökünde meydana gelen hastalık süreçlerini nötralize etmeyi amaçlar.

Şu durumlarda pulpa enfeksiyonu ortaya çıkabilir:

• Kırık diş nedeniyle,
  • Derin ve geniş diş boşlukları nedeniyle,
  • Tekrarlanan diş tedavileri nedeniyle.

Tedavi edilmeyen pulpa enfeksiyonu, apse oluşumu da dahil olmak üzere pek çok farklı ağrılı komplikasyona neden olabilir. Kanal tedavisi çoğunlukla bir dişi korumanın tek yoludur. Deneyim ve kapsamlı tıbbi bilgi gerektiren bir uygulamadır. Modern Klinik hekimleri, profesyonel kanal tedavisi uygulamaları ile hastaların beklentilerini, başarılı çalışmalarla karşılamaktadır.

Diş hekimine acil bir ziyaret gerektiren bazı semptomlar şunlardır:

• Uzun süre devam eden ağrı,
  • Sıcağa ve soğuğa aşırı duyarlılık,
  • Çiğneme sırasında acı hissi,
  • Geniş diş boşluğu,
  • Koyu diş rengi,
  • Mukoza zarında ve çevresindeki yumuşak dokularda şişme ve ağrı.

Kanal Tedavisi Çeşitleri

Modern endodonti, diş hekiminin doğru teşhis koymasını, kesin ve ağrısız tedavi sağlamasını mümkün kulan çağdan uygulamalardandır. Tedaviden önce, tedavi sırasında ve sonrasında radyovisiografi (RVG) kullanılarak bir test uygulanır. Daha kapsamlı analiz ve teşhis için bazı durumlarda bilgisayarlı tomografi testleri (CBCT) gerekli olabilir.

Kanal tedavisi yapan diş hekimleri, birinci sınıf bir cerrahi mikroskop kullanarak, kök sisteminin anatomisini bir saat ustasının hassasiyetiyle değerlendirerek daha etkili tedavilere imza atar. Bu tedaviler, kök kanal sisteminin karmaşık yapısı veya tedavinin yetersizlikleri nedeniyle daha önce çıkarılması gerekebilecek dişleri iyileştirmeyi mümkün kılar.

Yeniden kanal tedavisi, dişin önceden kanal tedavisi görmüş olduğu durumlarda tekrarlanan kanal tedavisidir. Uygulama daha çok şu gibi durumlarda yapılabilir:

• Yanlış veya yanlış doldurulmuş kanallar,
  • Geride kalan enfekte pulpalı kanallar,
  • Pulpektomi (kanal tedavilerinde ilk adım olarak pulpa dokusunun tamamen kaldırılması işlemi) geçişmiş dişler,
  • Kök çevresinde kronik iltihaplanma.

Modern Klinik olarak en ciddi vakaları bile uzman hekimlerimizle tedavi ediyoruz.

Kanal Tedavisi Süreci

Kanal tedavisi operasyonundan önce radyovisiografi (RVG) veya (daha kesin tanı için) bilgisayarlı tomografi (CBCT) kullanılarak bir değerlendirme yapılır.

• Muayeneye dayanarak diş hekimi uygun bir teşhis koyabilir ve dişteki köklerin sayısını, şeklini ve seyrini belirleyebilir. Hasta daha sonra anesteziye tabi tutulur.
  • Doktor tedavi edilen dişi özel bir batardo ile korur, böylece işlem sırasında yemek borusuna tahriş edici madde girmez.
  • Tedavinin ilk aşaması diş kronlarının çürüklerden arındırılması ve diş duvarlarının kök kanallarına erişimi kolaylaştıracak şekilde hazırlanmasıdır.
  • Diş hekimi daha sonra prosedürün en önemli kısmına geçer. Bu aşamada enfekte olmuş pulpa çıkarılır.
  • Kanalların endodontik bir mikromotor ve batardo izolasyonu kullanılarak kemomekanik tedavisi, işlemin süresini önemli ölçüde kısaltmayı ve tedavinin başarısını etkilemeyi mümkün kılar.

Termoplastik güta-perka kullanılarak kanalların sıkı bir şekilde doldurulması, periapikal dokuların yeniden enfekte olmasını zorlaştırır.

Endodontik tedavi sonrası dolgunun amacı dişin fonksiyon ve estetiğini yeniden kazandırmak ve kırılmasını önlemektir. Kanal tedavisi sonrası sert doku sayısının azalmasına bağlı olarak mekanik mukavemet kaybı sonucu dişler kırılabilir. Endodontik olarak tedavi edilen dişi güçlendirmek için fiberglas ekler kullanılır.

Endodontik tedavi ardından hasarlı diş rekonstrüksiyon (yeniden oluşturma işlemi) edilir. Hasarın derecesine ve boyutuna bağlı olarak uygulama için pek çok seçenekten birisine başvurulabilir. Küçük hasarlar için çözüm, ışıkla sertleşen bir dolgu ile restoratif rekonstrüksiyon yapmaktır. Daha ciddi hasar durumlarında ise tercih edilen rekonstrüksiyon şekli bir kuron eki olarak nitelendirebileceğimiz OVERLAY (kompozit veya seramik) veya bir kuron-kök eki ve bir protez kuron kullanılarak rekonstrüksiyondur.

Kanal Tedavisi Ağrılı mıdır?

Kanal tedavileri anestezi altında yapılır, yani ağrısızdır.

Kanal tedavisi Kaç Seansta Yapılır?

Aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok faktöre bağlıdır:

• Diş kanallarının sayısı,
  • İltihaplanma,
  • Birincil veya ikincil tedavi olup olmadığı.

İlk tedavi yaklaşık 1 ila 2 saat sürer ve tek bir ziyarette gerçekleştirilebilir. Takip eden ikincil tedavi uygulamaları daha fazla ziyaret gerektirebilir.

Kanal Tedavisi ile Tamamen Başarı Elde Edilebilir mi?

Kanal tedavilerinde başarı oranı ortalama %95 civarındadır. Genellikle alışılmadık bir diş yapısından, özellikle de köklerden kaynaklanan başarısızlar, nadiren de olsa meydana gelebilir. Modern Klinik bünyesinde çalışmalarını yürüten diş hekimleri, kanal tedavilerinde en iyi sonuçları elde edebilmek için gerekli deneyim, bilgi ve donanıma sahiptir.

Kanal Tedavisinden Sonra Krona İhtiyaç Duyulur mu?

Bu durum, kanal tedavisinden sonra ne kadar sert doku kaldığına bağlıdır. Doku miktarı düşükse, muhtemelen bir kron gerekecektir. Yeteri kadar doku olduğu düşünülürse düzenli dolgu yapmak mümkün olabilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Diş Ağrısı Olur mu?

Kanal tedavisinden sonra hafif ağrı olabilir, bu da esas olarak dişin çiğneme esnasında hassasiyetine neden olur. Bu, kanalların gelişmesinden kaynaklanır ve tedavinin başarısız olduğu anlamına gelmez. Hassasiyet birkaç saatten birkaç güne kadar sürebilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Diş Radyolojik Kontrol Gerektirir mi?

Evet. Kanal tedavisi sonrası diş 3 ay, 6 ay ve bir yıl sonra radyolojik olarak muayene edilmelidir.

Kanal Tedavisinden Sonra Dişin Rengi Değişir mi?

Geçmişte uygulanan kanal tedavileri, dişlerde renk değişimlerine neden oluyordu. Ancak tedavi doğru yapılırsa, tüm enfekte dokular çıkarılırsa ve kanallar yepyeni bir preparasyonla doldurulursa dişin renginin değişmemesi gerekir.