Ağız ve diş sağlığı, estetik açıdan iyi bir görünüme sahip olmanın dışında genel sağlık durumumuz bakımından bize bilgiler verir. İnsanların büyük çoğunluğu farkında olmadan çeşitli periodontal hastalıklar yaşamaktadır. Bunun sebebi hastaların kendini iyi hissetmesi ve diş muayenelerini ihmal etmesidir.

Ağız Ve Diş Sağlığının Kalp Üzerine Etkileri Nelerdir

Ancak ağız sağlığı vücudumuzun sağlığı için çok önemlidir. Yapılan araştırmalara göre ağız sağlığı ve kalp rahatsızlıkları arasında büyük bir bağlantı bulunmaktadır. Orta ya da ileri derecede diş eti rahatsızlığı olan kişilerin diş etleri daha sağlıklı olan bireylere göre kalp hastalıkları yaşama riskinin daha büyük olduğu görülmüştür. Öte yandan ağız ve dişlerde bulunan rahatsızlıklar başka hastalıkların belirtileri olabilir.

Ağız sağlığı ve kalp rahatsızlıkları arasındaki bağlantı ağızda bulunan mikropların kan yoluyla kalbe iletilmiş olmasıdır. Bu bakteriler kalbe ulaştığında hasarlı bölgelere girerek iltihaba neden olabilir. Bu da kalbin iç yüzünü astarlayan tabakanın enfeksiyonu anlamına gelen endokardit gibi hastalıklara yol açabilir. İnfektif endokardit hekimlerin en çok çekindiği hastalıklardan biridir. Hayati riski çok yüksek olan bir enfeksiyondur. Uzun süre yatarak ve antibiyotik tedavisi alınması gereken bir enfeksiyondur. Bu yüzden ağız sağlığına çok önem verilmesi gerekir.

Damar tıkanıklığı ve inme gibi hastalıkların ağızda bulunan bakteriler tarafından kaynaklandığı örneklerle görülmüştür.

Kimler Kalp Rahatsızlığı Riski Altındadır?

İleri düzeyde periodontal hastalıklara ya da diş eti rahatsızlıklarına sahip olan kişilerin kalp hastalığı yaşama riski daha fazladır. Çünkü ağızda bulunan bakteriler kan yoluyla kalbe geçebilir. Bu durumda çeşitli kalp rahatsızlıklarına sebebiyet verebilir. Düzenli bir ağız bakımı diş rahatsızlıklarını önler. Diş sağlığımızı ne kadar korumaya çalışırsak kalp rahatsızlığımızı da o kadar korumuş oluruz. Yani ağız ve diş sağlığı iyi olmayan kişilerin kalp rahatsızlığına yakalanma oranları çok daha yüksektir. Diş eti rahatsızlıkları riskini en aza indirerek kalbinizi koruyabilirsiniz. Diş eti rahatsızlığını önleyebilmek için de günlük ağız bakımınızı aksatmamanız gerekir. Her gün iki defa dişleri fırçalamak dil temizliğini sağlamak ve diş ipi kullanmak ağız bakımı için temel yapılması gereken şeylerdir. Bunları aksatmadan yapmanız hem ağız sağlığınızı hem de kalp sağlığınızı koruyacaktır.

Diş Eti Hastalıklarının Belirtileri

American Association of Peripdontology (APP)’ye göre aşağıdaki durumlarda diş eti hastalığınız olabilir:

• Kızarmış şişmiş ve dokununca acıyan diş etleri
  • Diş fırçalarken ya da diş ipi kullanırken kanama görülmesi
  • Yemek yerken diş etlerinde kanama görülmesi
  • Ağız kokusu ve ağızda kötü bir tad hissi varsa
  • Diş etlerinde veya dişlerde iltihap ya da enfeksiyona rastlanıyorsa
  • Bazı dişleriniz sallanıyorsa veya diğer dişlerden uzaklaşıyor hissi veriyorsa

Kendinizde bu semptomları görüyorsanız muhakkak diş hekimine muayene olmanız gerekir. Diş eti rahatsızlıkları önlenerek kalp rahatsızlığı riskini en aza indirebilirsiniz. Ağız ve diş sağlığının tedavisine dikkat ettiğimiz takdirde genel sağlık durumumuzu da koruyabiliriz.

Sigara kullanımı hem ağız sağlığını hem de kalp sağlığını doğrudan etkiler. Sigara ağız sağlığı üzerinden kalbi de etkileyebilir. Bu nedenle sigara kullanımından muhakkak uzak durmamız gerekir.

Ağız ve diş sağlığımızı koruyarak, ağız sağlığı ve kalp hastalıklarındaki bağlantıya karşı kendimizi koruyabiliriz.

Kalp rahatsızlıklarından dolayı yaşamını yitiren pek çok hasta bulunmaktadır. Kalp rahatsızlığımızı en aza indirmek hem sevdiklerimizi hem de bizleri korur. Bu nedenle kalp rahatsızlıklarıyla bağlantılı olan ağız ve diş hastalıklarını da dikkate alarak sağlığımızı maksimum şekilde korumalıyız. Ağız sağlığı açısından kendimizi rahatsız hissetmiyorsak bile düzenli olarak kontrollerimizi gerçekleştirip kalbimizi de korumalıyız.