Diş ağrısı hemen hemen herkesin ve her yaştan insanın yaşadığı sancılı ve zor bir süreçtir. Diş bakımına önem vermek bu konuda en gerekli detaydır. Diş fırçalama rutininiz, diş bakımınız, kullandığınız diş fırçası ve diş macununun kalitesi, diş fırçası ve diş macununun diş etlerinizle uyumlu olup olmadığı doğru fırçalama teknikleri büyük önem taşır. Özellikle hassas dişli bireylerin sık sık 6 ayda bir düzenli olarak diş hekimlerini ziyaret etmesi gerekebilir. Ancak kaliteli ve güvenilir hizmet için seçilen diş hekiminin önemi de çok büyüktür.

Yapılacak olan yanlış seçimler diş kaybına yol açabilir. Güvenilir uzmanlardan yardım almak gerekir. Diş ağrısının en sık görülen sebeplerinden  biri diş çürükleridir. Diş çürüklerine karşı diş hijyenine önem verip düzenli olarak diş fırçalamak gerekir. Diş ipi kullanmanın da büyük faydası vardır. Böyle durumlarda gazlı, çok soğuk ve çok sıcak şeyler yiyip içerken şiddetli ağrılar görülür ve hemen diş hekimine başvurulması gerekir. Hassas dişler diş fırçalama esnasında kanayabilir. Bunun için diş hekiminizin önerdiği şekilde ve sıklıkta fırçalamanız en doğru seçenektir.

Diş Ağrısının Önemi

Diş minesinin aşındığı durumlarda halktan duyulan ağızdan ağıza geçen evde tedavi yöntemlerini kesinlikle denememek ve profesyonel yardım almak sağlığınız için en mantıklı olandır. Hassas dişler diş fırçalama esnasında kanayabilir. Bunun için diş hekiminizin önerdiği şekilde ve sıklıkta fırçalamanız en doğru seçenektir. Diş ağrısının sebeplerinden biri de iltihaplar ve gömülü dişler de olabilir. Küçükken çift diş çıkarma operasyonlarını hepimiz biliriz. Böyle durumlarda dişin iltihap kapmasını önlemek en birincil seçenek olur. Yirmi yaş dişlerinin gömülü olduğu durumlar çok görülür ve ağrısı fazlasıyla şiddetli olur. Yapılacak tedaviye ise uzman hekimlerimiz karar verir. Diş ağrılarına karşı diş minesini güçlendirmek adına florür ve hassas dişleriniz için uygun diş fırçası ve diş macununu size önerir. Diğer bir yöntem olarak hassasiyet giderme işlemi yapılabilir. Hassasiyet giderme işleminde lokal anestezi uygulanabilir. Ağrı devam ederse kök kanal tedavisine de başlamak gerekebilir.

Dişlerimiz alınan herhangi bir darbe dolayısıyla da ağrı yapabilir. Dolguların eskimesi, diş üzerindeki çatlaklar, diş eti çekilmesi ve diğer diş eti hastalıkları yoluyla da olabilir. Tüm diş problemleriniz için diş hekiminize sormadan kesinlikle müdahale yapmamanız gerekir. Aksi halde durum daha kötü olabilir. Aspirin, rakı, kolonya vs kesinlikle kullanılmamalıdır. Onay almadan hiçbir ilaç antibiyotik dahil kullanılmamalıdır, diş hekimi onayı olmadan yapılacak her işlem diş kaybına kadar yol açabilir.  Kliniğimize ve uzmanlarımıza rahatlıkla güvenebilirsiniz.  Hekimlerimiz sizin için en doğru tedavi yöntemini seçip sizi yönlendireceklerdir. Ani başlayan ağrılarınız için de iletişim numalarımızdan bize ulaşabilirsiniz.