Günümüzde merak konusu olan sorulardan bir tanesi de diş apsesi nedir? olmaktadır. Sizlere bu konu hakkında bilgiler verelim.

Diş apseleri vücutların her yerinde ortaya çıkabilecek iltihabi birikimlerin bir çeşidi olmaktadır. Diğer iltihaplı durumlarda olduğu gibi düzgün bir şekilde tedavi edilmediği zaman da daha büyük sağlık sorunlarına da sebebiyet verebilmektedir. Dolayısıyla da doktorlar veya diş hekimleri de vücutlarınızda iltihap değerlerini yükseltebilecek ve yayılma riski de olan diş iltihaplarını aksatmadan tedavi etmenizi önermektedirler.

Diş etlerinizde belli bir süredir hassasiyet yaşamaktaysanız ve ince bir acı, sızı ve zonklama durumları ya da sıcağa karşı hassasiyetiniz var ise bu durum diş apsesi sebebi ile gelişebilmektedir. Pek çok kişi en başta diş apsesi yani diş iltihapları durumlarıyla karşılaştığının farkına da varmaz. Bir anda gelişmekte olan diş etlerinde hassasiyet ve ağrılar da anlık olarak geçebilir ama gittikçe de artmaya da meyilli olmaktadır.

Diş apseleri, diş etlerinde veya dişlerde oluşmakta olan bakteriyal bir enfeksiyonun yaratmış olduğu irin birikintileridir. İltihap olan bölgelerde şişkinlik ve zonklama da oluşmaya başlamaktadır. Bu apseler yayıldıkça veya bulundukları bölgelere göre de zaman zaman boyun ya da kulağa da ağrı yapabilmektedir. Bu durumda kişilerde oldukça rahatsız edici bir durum oluşturmaktadır ve genel sağlığı da olumsuz olarak etkileyebilir.

İlerlemekte olan diş iltihapları zaman içinde önemli bir tehdit haline de gelmektedir. Bu iltihaplar kan yolları ile vücuda da yayılabilmektedir. Diş etlerinde ve diş çevrelerindeki kemik dokularına da ulaşması mümkündür. Kötü kokular, ateş ve çarpıntı gibi sorunlara da yol açabilmektedir. Bu apseler var olan bir hastalığın seyrini de olumsuz bir şekilde etkileyebilmektedir. Vücutlarda bulunmakta olan ve diş apseleri sebepleri ile oluşan iltihap miktarları da kan testleri ile ölçülebilmektedir.

Diş apselerinin 3 farklı şekilde olduğu da söylenmektedir. Bunlar;

• Gingival Apse: Diş etleri üstünde oluşmakta olan iltihaplardır.
  • Periodontal Apse: Genel olarak diş ceplerinin tıkanmasıyla diş etinde ve diş kökünün yanlarında oluşan lezyonlar olmaktadır.
  • Periapikal Apse: Diş köklerin ucunda oluşabilen apse türüdür.

Diş Apsesinin Belirtileri Nelerdir?

Günümüzde pek çok insanın karşılaşmış olduğu diş apsesi sorunun belirtilerini sizler için hazırladık. Bunlar;

• Kırmızı ve şiş olan diş etleri.
  • Yüzde oluşan şişkinlik.
  • Oldukça keskin ve zonklamakta olan ağrılar.
  • Şiş olan bölgelerde ısı artışları.
  • Ateş.
  • Ağızda kötü kokular.
  • Ağzı açarken zorluk çekme.
  • Bir şey çiğnerken ağrı hissetmek.
  • Diş renklerinin bozulması ve sararması.
  • Uykusuzluk ve yattığınız zaman ağrı şiddetinin artması.

Diş Apsesine Neler İyi Gelir?

Günümüzde insanlar diş apselerini yaşayabilir ve evde neler uygulayabilirim diye sormaktadırlar. Evlerinizde ağrılarınızı kısa süreli olarak hafifletip durumlarınızın kötüye gitmesini önleyecek yöntemler de bulunmaktadır. Fakat bu yöntemlerin hiçbiri ana tedavilerin gerçekleşmesini sağlamamaktadır. Dolayısıyla da bu durumları doktorlarınız ile paylaşarak onların uygun görmüş olduğu tedavilere başlamanızda sorunları ilerlemeden giderilmesi ve iltihaplı olan bölgelerin de arındırılması için oldukça önemlidir.

Evlerinizde diş apselerini hafifletmenize yardımcı olabilecek yöntemler;

• Ağızda tuzlu su ile çalkalama.
  • Soğuk kompres.
  • Kabartma tozu ya da karbonat ile gargara.

Bu yöntemlerde diş apselerinizin ağrılarını evlerinizde kısa süreliğine hafifletmeniz mümkündür. Ancak unutmamanız gerekir ki bu apseler için doktorlarınızın önerdiği tedavileri de kesinlikle yaptırmanız gerekmektedir. Çünkü bu evde yaptığınız yöntemler kısa sürelidir, ancak tedaviler ile bu sorunu kökünden halletmeniz de mümkündür.