Diş apsesi toplumda yaygın olarak görülmektedir. Özellikle ağız ve diş bakımına dikkat etmeyen kişilerde yaşanan bir durumdur. Enfeksiyon oluşumu sonrasında dişlerde ve diş etlerinde irin birikmesidir. Diş çürüklerinin uzun süre tedavi edilmemesi sonucu apse oluşur ve bir anda çok şiddetli bir ağrı yaşatır.

Diş Apsesi Nedir? Belirtileri Nelerdir? Patlarsa Ne Olur?Diş apsesi, diş eti çevresinde oluşan enfeksiyon ve iltihaplı bir süreçtir. Bu süreç, diş etinde bir çukur oluşumu ile başlar ve çukur içine bakteriler girer. Bu bakteriler diş etinde iltihap yaratır ve diş ağrısına neden olur. Diş apsesi, dişlerin çürümesi, diş eti hastalıkları, diş eti çekilmesi gibi nedenlerle oluşabilir. Eğer diş apsesi vakası varsa, bir diş hekimine görünmeli ve gerekli tedaviler yapılmalıdır.

Diş Apsesi Belirtileri Nelerdir?

Diş apsesi, diş eti etrafında meydana gelen bir enfeksiyondur. Bu enfeksiyon, diş eti içinde oluşan bir yaralanmanın içine bakteri girip çoğalması sonucu oluşur. Diş apsesi belirtileri şunlardır:

• Ağrı: Diş apsesi, çoğunlukla dişin çekilmesi gerektiğinde ağrılıdır. Bu ağrı, dişe basıldığında veya sıcak ve soğuk yiyeceklerle temas ettiğinde daha da artar.
  • Şişlik: Diş apsesi, diş eti ve çevresinde şişlik yaratabilir. Bu şişlik, dişin çevresinde doku hasarına neden olabilir ve dişin çıkmasına neden olabilir.
  • Kanama: Diş apsesi, diş eti üzerinde kanama oluşturabilir. Bu kanama, diş fırçalandığında ortaya çıkar.
  • Yutma güçlüğü: Diş apsesi, ağrı ve şişlik nedeniyle yutma güçlüğü yaratabilir.
  • Boğaz ağrısı: Diş apsesi, boğazın çevresinde şişlik yaratabilir ve boğaz ağrısına neden olabilir.
  • Boğazda kitle: Diş apsesi, boğazın çevresinde bir kitle oluşturabilir. Bu kitleyi hissetmek, yutma ve nefes alma gibi hareketleri zorlaştırabilir.
  • Ağız kokusu: Diş apsesi ağızda kötü tat ve koku oluşturabilir.

Diş apsesi belirtilerini, diş eti enfeksiyonunun ilerlemesine göre değerlendirebilirsiniz. Eğer bu belirtilerin herhangi birini fark ederseniz, bir diş hekimi ile görüşmeniz gerekmektedir. Diş apsesi tedavi edilmezse, enfeksiyon vücudun diğer bölgelerine yayılabilir ve ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir.

Diş Apsesi Patlarsa Ne Olur?

Diş kökünde veya diş aralarında meydana gelen apse patlayabilir. Diş apsesinin bulunduğu bölgede olan iltihap patladığında ağıza kötü kokulu bir sıvı gelmesine neden olur. Genelde iltihap boşalması ile birlikte hastalar durumun ortadan kalktığını düşünmektedir.

Ancak diş köklerinde ya da diş aralarında oluşan bu iltihap kendiliğinden patlasa dahi tedavi edilmesi gerekir. Aksi durumlarda iltihap tekrarlanması mümkündür. Apse patladığında en kısa sürede diş hekiminize başvurmanız gerekir.

Diş Apsesi Tedavisi

Diş apsesi tedavisi, apsenin içinin boşaltıp iltihap olan bölgenin temizlenmesidir. Diş apse tedavisi için çeşitli yöntemler bulunmaktadır.

Bazı durumlarda dişin kendisi kök kanal tedavisi yöntemi ile kurtarılabilir. Diğer bir durumda ise diş çekilmesi gerekebilir. İlk öncelik dişin kurtarılmasıdır. Ağrı, yüksek ateş, şişme gibi durumlarda ilaç tedavisi de bir seçenek olarak karşımıza çıkar. Apsenin diş aralarında olması durumunda diş temizlenerek tedavi uygulanabilir. Tedavi şekline karar verebilmek için apsenin durumu ve konumu oldukça önemlidir.

Diş Apsesi Nasıl Önlenir?

Diş apsesi, diş eti çevresinde oluşan bir enfeksiyondur ve tedavi edilmediğinde, dişin kaybına neden olabilir. Aşağıdaki adımlar diş apsesi oluşumunu önleyebilir:

• Düzenli diş fırçalama: Günde en az iki kez dişlerinizi fırçalamak, plak ve diş taşı oluşumunu azaltır ve diş apsesi oluşumunu önler.
  • Düzenli diş ipi kullanımı: Diş ipi, dişlerin arasındaki plak ve diş taşını temizler ve diş apsesi oluşumunu önler.
  • Düzenli diş hekimine gidin: Diş hekiminizin tavsiyesi doğrultusunda düzenli olarak diş hekiminize gidin. Bu, dişlerinizin sağlıklı olduğunu ve herhangi bir sorunun erken fark edilebildiğini garanti eder.
  • Sigara ve diğer tütün ürünlerini bırakın: Sigara ve diğer tütün ürünleri, diş apsesi oluşumunu arttıran bir faktördür. Bu ürünleri bırakarak, diş apsesi riskini azaltabilirsiniz.
  • Sağlıklı beslenin: Sağlıklı ve dengeli bir beslenme, dişlerinizin sağlıklı kalmasına ve diş apsesi oluşumunu azaltmaya yardımcı olur.

Diş Apsesi Kaç Günde Geçer?

Diş apsesi genellikle birkaç gün içinde geçmeye başlar. Ancak bazen daha uzun sürebilir. Diş apsesi geçiş süresi, enfeksiyonun derecesine ve kişinin genel sağlık durumuna göre değişebilir. Önemli olan, diş apsesi oluştuğunda bir diş hekimine başvurarak enfeksiyonun temizlenmesi ve tedavi edilmesidir.

Diş apsesi geçiş süresini hızlandırmak için, ağrı kesiciler kullanılabilir ve enfeksiyonun yayılmasını önlemek için düzenli olarak dişler fırçalanır ve diş ipi kullanılır. Diş apsesi geçtikten sonra, diş hekimi dişin onarımı için gerekli olan müdahalede bulunabilir.

Diş Apsesi Türleri Nelerdir?

Apseler diş kökünde biriken ve diş aralarında oluşan şeklinde sınıflandırılmaktadır. Ağız ve diş sağlığına dikkat etmeyen kişilerde görülen ve genelde yaygın olan apse türü diş kökünde oluşandır. Diş aralarında oluşan apselerde yine benzer nedenler sebebi ile ortaya çıkar.

Bu apse türleri tedavi edilmez ise hızlı bir şekilde yayılabilir. Düzenli olarak diş hekiminize muayene olmanızda fayda olacaktır. Modern Klinik hekimlerinden randevunuzu kolaylıkla oluşturabilir, sağlıklı gülüşlere kavuşabilirsiniz.

Diş Apse Nasıl Teşhis Edilir?

Diş apsesi teşhisi için şikayetler doğrultusunda diş hekimine başvurulmalıdır ve muayene edilmelidir. Fiziksel muayene sonrasında kesin bir tanı konulabilmesi için röntgen çekilmesi gerekir. Apsenin yayılımına anlamak ve tedaviyi belirlemek için röntgen çekimi şarttır. Bundan sonrasında apse oluşumu netleşir ve uygun tedavi yöntemi kolaylıkla belirlenebilir. Bu sayede apse yayılımının önüne geçilebilir.

Diş Apsesi Evde Tedavi Edilebilir Mi?

Diş apsesi ciddi bir durumdur ve muhakkak diş hekimine başvurulması gerekir. Evde herhangi bir yöntem ile iyileşmesi mümkün değildir. Ancak diş hekimine gitmeden önce çok fazla ağrınız var ise ağrı kesici bir ilaç kullanılabilir.

Sıcak veya soğuk yiyecek tüketiminden uzak durarak apse olan bölgeyi rahatlatabilirsin. Dişlerinizi fırçalarken daha hassas davranabilir o bölge ile mümkün olduğunca temastan kaçınabilirsiniz. Bunların dışında evde yapabileceğiniz herhangi bir tedavi uygulaması yoktur.

Diş Apsesi Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Diş apsesi iltihaplı bir durumdur. Kendiliğinden patlama söz konusu olan durumlarda dahi doktora gidilmeli ve tedavi başlanmalıdır. Bu iltihaplı durum çene ve boyun bölgesine yayılabilir. Tedavi edilmediği durumlarda vücuda yayılan apselerde vardır. Diş apsesinin tedavi edilmesi şarttır. Dişlerin ve tüm vücudun sağlığı için oldukça önemlidir. Modern Klinikte uzman hekimlerimize başvurarak tedavi olabilirsiniz. Ağız ve diş sağlığınız ile birlikte genel sağlığınızı korumak içinde her zaman yanınızdayız.