Günümüzde ağız ve diş sağlığımızı korumak için pek çok yöntem bulunmaktadır. Hemen hemen her insan küçüklüğünden itibaren çürük diş problemleri yaşamıştır. Ağız hijyeninde ne kadar dikkatli olsak da dişlerimizin çürümesini önleyemeyebiliriz.

Diş Çürüğünün Yarattığı Problemler Nelerdir

Diş çürükleri sadece ağız ve diş sağlığını etkilemez. Birçok hastalığa da sebebiyet verebilir. Yapılan araştırmalara göre ağız içerisindeki çürüklerin; diş kayıpları, diş eti hastalıkları, diyabet ve kalp hastalıkları gibi pek çok farklı hastalıklarla bağlantılı olduğu görülmüştür. Kısacası sağlıklı dişlere ve diş etlerine sahip olmamız vücut sağlığımızı da olumlu yönde etkiler.

Çocukluğumuzdan beri günde iki defa dişlerini fırçala lafını muhakkak birinden duymuşuzdur. Ancak çoğu zaman bunu ihmal ederiz. Aslında günde iki defa dişleri fırçalamak, ağızda ki gıda parçalarının daha iyi giderilebilmesi için diş ipi kullanmak ve gargara kullanmak diş çürüklerini önlemede en büyük yöntemdir. Bakımsız dişlerimiz, farkında olmadan çok büyük rahatsızlıklara sebebiyet verebilir.

Diş Çürüklerinin Sebep Olduğu Hastalıklar

Diş çürüklerinin sebep olduğu pek çok rahatsızlık bulunmaktadır. Bu hastalıkların hiçbiri hafife alınmamalıdır. Şimdi sizlere kısaca diş çürüklerinin sebep olduğu hastalıklardan bahsedelim.

Diş Eti Hastalıkları

Ağız ve diş bakımını ihmal etmek sadece çürük dişlere sebebiyet vermez. Temizliği sağlanmayan dişlerin arasında kalan gıda parçacıkları zamanla birikerek plak oluşumuna yol açar. Bu plaklar da periodontal hastalıklara neden olur.

Ağızda biriken plaklar zamanla diş eti iltihabına yol açar. Ve diş etlerinde şişmelere neden olur. Biriken plaklar tedavi edilmediği sürece ağızdaki kemikler ve dokular büyük hasar görebilir.

Kalp Rahatsızlıkları

Yapılan araştırmalara göre ağızda bulunan bakteriler kan yoluyla kalbe geçerek enfektif endokardit olarak bilinen büyük bir hastalığa sebebiyet veriyor. Ağız yoluyla kalbe ulaşan bakteriler damar tıkanıklıklarına, felce ve kalp krizlerine neden olabilir.

Zatürre

Kalp rahatsızlıklarında olduğu gibi ağızda bulunan bakteriler akciğerlere geçerek burada enfeksiyona neden olabilir. Yaşı büyük insanlarda zatürre hastalığı büyük tehlike arz eder.

Erken Doğumlar

Prematüre doğan bebeklerin annelerinin hamilelik sırasında diş ve diş eti rahatsızlıkları yaşadığı görülmüştür. Hamile kadınların ağzında bulunan bakteriler, plasentaya erişebilir ve doğmamış bebeklerini etkileyerek sağlıklı bebeklerden daha az vücut ağırlığına sahip olmasına sebep olabilir.

Ağız Kokusu

Ağız kokusunun %90’ı ağız içindeki problemlerden kaynaklanmaktadır. Diş çürükleri de ağız kokusuna sebebiyet veren en büyük sorunlardan biridir. Geçmeyen ağız kokunuz varsa bunun en büyük sebebi ya dişleriniz de bulunan çürükler ya da diş eti iltihaplarıdır. Ağız bakımınızı ihmal etmeyerek bu sorunu çözmeye çalışabilirsiniz.

Diş Çürümesinin Belirtileri Nelerdir?

Diş çürümelerinin belirtileri kısa sürede ortaya çıkmaz. Dişteki çürüme ilerledikçe belirtiler ortaya çıkmaya başlar. Aşağıda diş çürümelerinin belirtilerinden bahsettik:

• Diş ağrısı
  • Soğuk, sıcak, asitli yiyecek ve içecekleri tüketirken oluşan hassasiyet
  • Apse oluşmasına sebep olabilecek enfeksiyonların oluşması
  • Diş yüzeyinde lekelerin oluşması

Diş Çürüklerinin Oluşmaması İçin Nasıl Ağız Bakımı Yapılmalıdır?

Ağız bakımı diş çürüklerini önlemek de en büyük rol oynayan yöntemdir. Ağız bakımı rutin haline getirilerek çürüklerin önlenmesinde yardımcı olur. Peki düzgün bir ağız bakımı nasıl olmalıdır? Öncelikle günde iki defa mutlaka dişleri fırçalamak gerekir. Ağızda bulunan gıda parçalarının giderilmesi için diş ipinin kullanılması gerekir. Düzenli olarak bunları yaparsak diş çürüğünü önleyebiliriz. Ayrıca kullandığımız diş fırçası da çok önemlidir. Orta sertlikte bir diş fırçası tercih edebiliriz. Ayrıca diş fırçalarken doğru teknik kullanmamız gerekir. Çok sert olmayacak şekilde dişlerimizi fırçalamamız gerekir. Bunların yanında ağız gargarası kullanmak ve düzenli olarak diş hekimine görünmek diş çürümesini önlemede yardımcı olur.