Diş eti depresyonu genetik ve çevresel faktörlere bağlı olabilir. Diş eti çekilmesi için tedaviler vardır. Diş eti çekilmesi sorununu çözmek için öncelikle buna sebebiyet veren sorunu bulmamız gerekir. Diş eti tedavisine başlamadan önce dişeti çekilmesine neden olan sorunun giderilmesi ve dişeti çekilmesi tedavisine geçilmesi gerekmektedir. Diş eti çekilmesi diş eti yapısına uygun macun ve diş fırçaları ile tedavi edilir.

Diş Eti Çekilmesinin Sebepleri Nelerdir

Çoğu durumda diş eti çekilmesinin (periodontitis) gelişimi plak oluşumu ile başlar. Bu plak tedavi edilmezse sonunda periodontal hastalığa dönüşebilir. Plak, yiyeceklerdeki maddeler ve ağız içerisinde var olan bakterilerle etkileşime girdiğinde oluşur. Dişlerinizi günde iki kez fırçalamak ve her gün bir defa diş ipini kullanmak plakları giderir, ancak plak hızla oluşur.

Dişlerde kalan plak, diş eti çizgisinin altında sertleşir ve tartar veya tartar olur. Dişlerinizde oluşan tartar ve plakların temizliği yapılmaz ve kalırsa dişlerinize vereceğiniz zarar o kadar büyük olur. Tartarı diş fırçalama veya diş ipi ile temizleyemezsiniz. Tartarların temizlenmesi için alanında uzman bir diş hekiminden yardım alınması gerekir.

Plak oluşumu, diş eti iltihabına yol açar. Diş etinde oluşan semptom sebebiyle, diş kökü çevresindeki diş eti dokusu bölgesinin tahriş ve iltihaplanması için kullanılan terimdir. Diş eti iltihabı evde profesyonel tedavi ve uygun ağız bakımı ile tedavi edilebilir.

İltihap, diş eti hastalıklarına sebebiyet vermektedir. Bu, diş etleri ve dişler arasında plak, tartar ve bakteri ile dolu cepler oluşturur. Zaman içerisinde daha fazla cepler derinleşir ve derinleşen yerlerde çok daha fazla bakteri ile dolar. Çözüme kavuşması için tedavi şarttır ve tedavi yapılmadığı takdirde, bu enfeksiyonlar derinleşebilir ve doku ve kemik kaybına ve nihayetinde bir veya daha fazla diş kaybına neden olabilir.

Kalıcı kronik inflamasyon, bir kişinin bağışıklık sistemini zorlayabilir. Diş eti iltihabına, ağız kuruluğu veya diş eti değişikliklerine, C vitamini eksikliği dahil olmak üzere yetersiz beslenmeye, diyabet, romatoid artrit, Crohn hastalığı, hormonal değişiklikler gibi bazı hastalıklara neden olan ilaçlar.

Hamilelik veya menopoz, genetik, kötü ağız hijyeni uygulamaları, lösemi, AIDS veya kanser tedavileri gibi bağışıklık sistemini zayıflatan HIV/faktörler, obezite, sigara veya tütün çiğneme veya uyuşturucu kullanımı diş eti çekilmesi riskini artırabilir (periodontitis).

Diş Eti Çekilmesi Nedir?

Dişeti çekilmesi, diş etlerinin köke doğru çekilmesi ve kökün çıkması olarak tanımlanabilir. Diş eti çekilmesi tek dişte veya birden fazla diş etinde meydana gelebilir. Diş eti çekilmesi 7'den 70'e her yaş grubunun karşılaşabileceği problemlerinden biridir.

Diş Eti Çekilmesi Ağrılı mıdır?

Diş eti çekilmesine günlük ağız bakımı, yetersiz beslenme ve çeşitli rahatsızlıklar neden olabilir. Hastalarda görülen diş eti çekilmesinin en yaygın şekli iltihaptan kaynaklanır. Bu yaygın diş eti çekilmesi türü yemek yerken ve konuşurken ağrıya neden olabilir. Diş eti çekilmesinin ağrılı hali kişinin ağrı eşiğine ve alınan önlemlere bağlıdır.

Günlük ağız bakımı sonrası diş çekimi sırasında ağrı; uygun fırçalama tekniği, uygun diş fırçası ve diş macunu ile azaltılabilir. Günlük ağız hijyenine ek olarak, diş hekiminiz ağrı hissini azaltmak için ağrı kesiciler ve antiseptik gargaralar önerebilir.

Diş Eti Çekilmesinin Önüne Nasıl Geçilir?

Diş eti çekilmesini önlemenin en kolay yolu, ağız ve dişlerinizin düzenli ve günlük bakımını yapmaktır. Her gün diş ipi kullanmak, gargara kullanmak, iyi kıllı diş fırçası kullanmak ve yılda minimumda iki kere olmak şartıyla diş hekimini ziyaret etmek diş eti çekilmesini önlemenin yollarıdır. Diş eti çekilmesini önlemenin diğer yolları şunlardır:

• Sağlıklı, dengeli ve çeşitli yemeye özen göstermek ve farklı yiyecek türlerinden vitamin alabilmek diş eti çekilmesini önlemeye yardımcı olabilir.
  • Alkol ve tütün ürünleri tüketirken dikkatli olunmalıdır.
  • Ağzınızdaki değişiklikleri düzenli olarak gözlemlemek ve bu değişiklikler hakkında doktorunuzla konuşmak diş eti çekilmesini önlemenin diğer yollarıdır.

Diş Eti Çekilmesi İçin Hangi Doktora Başvurmalıyım?

Diş hekimliğinde birçok alt dal vardır. Bunlar, örneğin ortodonti ve pediatrik diş hekimliği gibi alanları içerir. Periodontoloji, periodontal hastalık ve dişeti çekilmeleri ile ilgilenen tıbbi bir bölümdür. Periodontoloji uygulayan doktorlar, dişleri çevreleyen yumuşak ve sert dokularda uzmandır.

Diş eti çekilmesi ile ilgili sorunlarınız varsa bir periodontoloji uzmanına görünmelisiniz. Modern klinik olarak bünyemizde yer alan diş alanında uzman hekimlerimizden destek alabilirsiniz.