Dünya çapında ölümlerin bir çoğu kalp hastalıkları sebebiyle gerçekleşir. Dolayısıyla kalp hastalıklarını nelerin tetiklediği üzerinde sıklıkla durulur. Diş eti hastalıklarının kalbe zarar vereceği ihtimali üzerinde çok durulmasa da verilere bakıldığında bu durumun göz ardı edilmemesi gerektiği anlaşılıyor. Peki diş eti hastalıkları kalbe zarar verir mi? Son yıllarda yapılan araştırmaların sonucuna göre kalp rahatsızlıklarının ortaya çıkmasında diş eti hastalıkları oldukça büyük paya sahiptir. Diş eti hastalıkları neticiesinde zararlı bakteriler beslendiği için uzun vadede kalp krizi gibi sonuçlar ortaya çıkabilir.

Diş eti hastalıkları, yaşlanma ile birlikte daha fazla ortaya çıkıyor. Özellikle yaşlıların bağışıklığı daha düşük olduğu için dikkat etmekte fayda var. Diş eti hastalıkları neticesinde kan damarlarında yağ tabakaları üzerinde yer alan bakteriler beslenebilir. Bakterilerin beslenmesi ile birlikte kanın pıhtılaşması ve dolayısıyla kalp krizini tetiklemesi çok muhtemeldir. Diş hastalıklarının tetiklediği kalp rahatsızlıklarını yaşamamak için diş eti sorunlarınızın üzerinde durmanız gerekir. Hastalıklarınızdan kurtulmak adına gerekli tedavileri görerek hem dişlerinizi hem kalbinizi koruyabilirsiniz.

Diş eti hastalıklarından ve sonuçlarından korunmak istiyorsanız mutlaka diş hekimine gidip muayene olmanız gerekir. Düzenli olarak muayene olduğunuz takdirde diş eti hastalığı yaşama ihtimaliniz minimum düzeye inecektir. Ülkemiz bazında bakarsak diş rahatsızlığı yaşayan kişilerin diş hekimine gitmek oranı oldukça düşük. Ülkemizde diş hekimine muayene olmaya giden insan sayısının düşük olması, kalp rahatsızlığı yaşayan insan sayısının artmasına neden olur. Diş eti hastalıkları konusunda bilinçli davranıp gerekli muayenelerden geçmeniz gerektiğini unutmayınız. Sağlıklı dişlere ve diş etlerine sahip olduğunuzda vücudunuzu bakterilerin oluşturduğu rahatsızlıklara karşı koruyabilirsiniz.

Kalp Hastalığı Olanlar Ağız Sağlığını Nasıl Korumalı?

Kalp rahatsızlığı olanlar ağız sağlığını nasıl korumalı, sorusu sıklıkla gündeme geliyor. Diş eti hastalıkları, kalp sorunlarına yol açtığı için halihazırda kalp sorunu olan kişilerin çok daha fazla dikkat etmesi gerekir. Kalp hastalığı olanların ağız sağlığını korumak adına gerekli özeni ve dikkati göstermeleri oldukça önemlidir. Öncelikle ağız temizliğinizi yeterli bir şekilde yaparak ağız sağlığınızı korumak adına ilk adımı atabilirsiniz.

Ağız sağlığınızı korumak adına yeterli uygulamalar yapmanız gerekir. Ağız sağlığınızı korumak, ağız bakımınızı tam anlamıyla yapmakla mümkün olacaktır. Ağız sağlığınızı korumak adına öncelikle dişlerinizi düzenli olarak fırçalamanız gerektiğini unutmayın. Dişlerinizi günde en az iki kere titizlikle fırçalamanız ağız bakımınız için en gerekli uygulamaların başında gelir. Dişlerinizi düzenli bir şekilde fırçalamak ile birlikte diş ipi kullanımını da rutin hâle getirmeniz gerekir. Düzenli olarak diş ipi kullanarak diş fırçasının ulaşmadığı kısımları kolaylıkla temizleyebilir ve diş eti hastalıklarından kendinizi koruyabilirsiniz

Ağız sağlığınızı korumak için evde kendiniz gerekli uygulamaları yapsanız bile altı ayda bir diş hekimine giderek kontrollerinizi yaptırmalısınız. Diş hekiminde muayene olurken kalp rahatsızlığınızdan bahsetmeniz gerekir. Bu sayede diş hekiminiz rahatsızlığınızı dikkate alarak uygulama yapacaktır. Diş hekiminizin talimatlarına uyarak ağız sağlığınızı koruyabilirsiniz ve diş eti hastalıklarının getirdiği rahatsızlıklara yakalanma riskini en alt seviyelere indirebilirsiniz.

Diş Çürükleri Kalp Krizini Tetikler Mi?

Diş çürükleri hemen hemen her yaş grubundaki kişilerde görülebilen sorunlardan biridir. Ağız bakımını yeterli bir şekilde yapmayan, sigara kullanan kişilerde diş çürükleri daha fazla görülür. Diş çürüğü diş eti ile diş arasında kalan kısımda kendini gösterir. Diş çürüklerinin sağlığı ne derecede tehdit ettiği üzerine yapılan çalışmalar son yıllarda artmıştır. Peki çiş çürükleri kalp krizini tetikler mi? Yapılan çalışmalar sonucu diş çürüklerinin kalp krizini tetikleyeceği sonucuna varılmıştır.

Diş çürükleri, kalp krizi geçirme riskinizi arttıracağı için dişlerinizin çürümesini engellemek adına uygulamalar yapmanız gerekir. Dişlerinize gerekli bakımı uygulayıp düzenli aralıklarla diş hekimine görünmeniz tavsiye edilir. Ağız bakımınızı titizlikle yaparak dişlerinizin çürümesini engelleyebilirsiniz. Modern klinik olarak sizlere diş eti hastalıkları alanında hizmet sunmaktayız. Kliniğimizi ziyaret ederek diş eti hastalıklarından hızlı bir şekilde kurtulabilirsiniz. Ağız sağlığınız ile birlikte tüm vücudunuzu korumak istiyorsanız uzman hekimlerimizin muayenelerinden geçebilirsiniz. Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.