Diş etlerinin enflamasyon göstermesi ile beraber meydana gelen diş eti rahatsızlıkları, müdahale edilmediği takdirde olumsuz durumlara yol açabiliyor. Hastaların, bu sorunun daha fazla ilerlemeden diş hekimine gitmeleri gerekir. Gitmedikleri takdirde, dişleri saran ve destek olan kemikleri ciddi anlamda tehdit unsuru olabiliyor. Böylelikle diş eti rahatsızlıkların meydana gelmesine sebep olabiliyor.

Diş eti hastalıklarına bağlı olarak sistemik hastalıklar da baş göstermektedir. Diş etinde meydana gelen rahatsızlıklar, organları oldukça fazla etkilemektedir. Başta hamile kadınlarda birtakım sorunların ortaya çıkmasına olanak sağlar. Ayrıca, diyabet, kalp rahatsızlıkları, romatoid artrit gibi rahatsızlıklara yol açabiliyor.

Diş Eti Hastalıkları ile Beraberinde Gelen Rahatsızlıklar

Diş eti hastalıkları ile beraber vücudun da zarar görmesi kaçınılmaz oluyor. Diş etinde meydana gelen iltihap, vücudun bağışıklığını etkileyerek organlara zarar vermektedir. Vücudun bağışıklığına oldukça etki eden şeker hastalığının, vücudun iltihaplara karşı kuvvetini azaltabiliyor. Diş eti iltihabı ve bununla birlikte ilerleme gösteren bağışıklık yanıtının vücuda hasar vermesiyle alakalı ilk mekanizma, diş etindeki zararlı maddelerin vücutta direk üremesi olarak tanımı yapılır.

Başka bir deyişle diş etlerinden meydana gelen bütün mikrobiyal organizmalar ve türevleri, dolaşma suretiyle organlarda gezebilir. Sepsis (vücudun bir enfeksiyona karşı verdiği tepkinin neden olduğu, bazı vakalarda potansiyel olarak yaşamı tehdit eden bir durumdur) olarak belirtilen bu düzenek kan içerisinde mikrop oluşumuyla kendisini gösterir.

Tedavi Edilmeyen Diş Eti Hastalıkları Vücuda Pek Çok Zararı Dokunmaktadır

Vücuda zarar vermesinin başka bir durumu ise, diş eti enfeksiyonu sonrası meydana gelen enfeksiyonların neden olduğu sistemik enflamasyonudur. Diş eti rahatsızlıkları sonucu, diyabet hastalığı, kalp ile ilgili problemler, hamilelik komplikasyonları ve romatoid artrit hastalıklarını tetiklediği kanıtlanmıştır. Diş eti üzerinde oluşan iltihabik durumun, bağırsak problemleri, akciğer rahatsızlıkları ve kronik böbrek rahatsızlığı gibi hastalıklar için bir tehlike oluşturma durumu vardır.

Bunun yanı sıra pek çok sistemik rahatsızlık ya da düzensizlikte, diş eti rahatsızlıkları için bir tehlike oluşturur. Sistemik enfeksiyonlu bir hastalığın, diş etine zararının en önemli faktörü diyabet hastalığıdır. Diş eti rahatsızlıkları, diyabet hastalığının bir yan etkisi olarak kanıtlanmıştır. Diyabet hastalığında, sistemik iltihapla diş eti rahatsızlıkları arasındaki durum, belirli bir bölgeye ve uzak organlar içerisinde bulunan iki taraflı alakayı göstermektedir.

Bu alakada, bağışıklık sistemi içerisinde bulunan hücrelerin temel rol gösterdiği bilinmektedir. Kan rahatsızlıkları gibi diğer sistemik enflamasyon rahatsızlıklar da, diş eti enflamasyonunu kuvvetlendirebilir. Mikroplar ve diğer zararlı maddeler ile meydana gelen sistemik rahatsızlıklar da, diş eti hastalıklarını tetikleyebilmektedir.

Diş Plağı Etkeni

Diş eti hastalıklarının bir diğer faktörü de dişlerde meydana gelen, bakteriyel diş plağı denilen film kaplamalarıdır. Bu durumların meydana gelmemesi için kişiler mutlaka ağız ve diş sağlığına çok dikkat etmeleri gerekir. Yine bazı sistemik rahatsızlıkların diş eti ve ağız içi hastalıklarından dolayı, diş doktoruna düzenli muayene olunması gerekir.