Ağız ve diş sağlığı son derece önemlidir. Ağız sağlığına ve diş sağlığına önem vermek için de önce bakımlarını aksatmamak gerekir. Diş eti problemleri oldukça sık rastlanan sorunlardan biridir. Diş etlerine yeterince bakım yapılmadığında artık ciddi rahatsızlık vermeye başlar. Bu durumda da uzman bir destek almak gerekir. İşin bu boyuta gelmemesi için bakımların düzenli yapılması önemlidir.

Diş Eti Kaşıntısı Neden Olur?

Diş Eti Bakımı

Ağız ve diş eti bakımı, günlük yapılması gereken kişisel bakımlardan biridir. Düzenli diş fırçalamanın yanı sıra düzenli olarak çeşitli diş eti bakım gargaraları da yapılmalıdır. Diş ipi de diş ve diş eti bakımında en çok kullanılan yöntemlerden biridir.

Herhangi bir diş eti sorunu yaşamaya başladıysanız mutlaka geçmesini beklemek yerine uzman bir doktora başvurunuz. Diş eti bakımı yaparken gargaralar, diş ipleri gibi yardımcılardan faydalanabilirsiniz. Ancak bunları doğru uygulamak da oldukça önemlidir. Yoksa gereken temizlik ve bakım tam olarak yapılmamış olur.

Diş Eti Bakımının Önemi

Diş eti bakımının önemi elbette herkes tarafından bilinir. Diş eti bakımlarının düzenli yapılmaması ciddi sağlık sorunlarına sebep olabilir. Başta diş eti kaşıntıları olmak üzere, ağız içi yaralara ve ardından ilerleme ile diş çürüklerine kadar ağzı komple etkileyen durumlara sebep olabilir.

Diş eti bakımının düzenli yapılmasının yanı sıra düzenli olarak bir şikayet olmasa bile uzman bir diş hekimine görünmekte fayda olacaktır. Özellikle diş aralarında kalan ve diş fırçası ya da diş ipiyle temizlenemeyen parçalar olduğunda diş eti de olumsuz etkilenmektedir.

Diş Eti Hastalıkları

Diş eti bakımlarının düzenli yapılmaması sonucu ortaya çıkan birçok diş eti hastalığı vardır. Ancak bunlardan bazıları diş eti bakımları düzenli yapılsa bile bazen genetik sebeplerden ya da ağız ve diş yapısından kaynaklı olacak şekilde yine de bu rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Diş eti hastalıkları içerisinde en yaygın görünen diş eti kaşıntıları, diş eti kanaması ve diş etinde oluşan yaralardır.

Bu gibi rahatsızlıklar hissedilmeye başlandığı an doktora görünmek önlem alabilmek ve daha kısa sürede tedavi edilebilmesi açısından önemlidir. Dişlerde ve diş etlerinde meydana gelen rahatsızlıklar, alanında uzman ve tecrübeli doktorlar tarafından muayene edilerek kontrol edilmelidir.

Diş Eti Kaşıntısı Sebepleri

Kaşıntı uzun süreli olduğunda rahatsızlık veren bir durumdur. Bir de bu kaşıntıların diş etinde olması oldukça zorluk yaratır. Kaşınmalar, göz ardı edilerek tedavi edilmediğinde diş eti gıcırdatmaları ya da yara oluşması gibi sonuçlar da ortaya çıkarabilir. Diş eti kaşıntılarının iki sebebi olabilir. Birisi çeşitli alerjik reaksiyonlardan kaynaklanana diş eti kaşıntılarıdır.

Belirli yiyecekler tüketildiğinde diş etlerinde kaşıntılar meydana gelebilir. Diğeri ise diş eti rahatsızlıkları olarak ortaya çıkan kaşıntılardır. Bunların tedavi edilmesi gerekir aksi takdirde geçmez. Diş eti kaşıntılarının en yaygın sebebi is enfeksiyon belirtileridir. Bu iltihapların ve rahatsızlıkların hiç oluşmaması için düzenli ve doğru diş eti bakımı gerekir.

Alerjik durumlardan kaynaklanan diş eti kaşıntıları ise genelde birkaç saat içerisinde geçer. Diş etinde meydana gelen kaşıntılar genelde diş temizliğinin düzenli ve tam yapılmamasından kaynaklanır. Tam temizlenmeyen dişlerde plak oluşumu ile diş kökleri tıkanmaya başlar. Bunlar da zamanla zararlı bakteriler ve enfeksiyonlar üretir.

Henüz başlangıç olmasından dolayı diş etlerinde gıdıklanma hissi ya da kaşıntı ile kendini göstermeye başlar. Ardından durum ciddiye alınıp önlem alınmadığında ilerlemeye başlar ve enfeksiyon yayılır. Bu durumda da dişlerde çürüklere kadar ciddi sorunlara sebep olabilir.

Diş Eti Kaşıntısı Nasıl Geçer?

Diş eti kaşıntıları özellikle uzun sürdüğünde ciddi anlamda rahatsız edici olmaktadır. Ağız kuruluğu gibi durumlar da diş eti kaşıntısını ortaya çıkarak sebeplerden olduğu için sık sık su tüketmek, ağzı kuru bırakmamak gerekir. Diş eti kaşıntısını geçirmenin bir diğer yolu ise diş eti bakım sularıdır.

Genelde günde bir ya da iki kere yapılan bu bakımlarla kısa sürede ağız ve diş etindeki iltihaptan kurutulursunuz. Böylece diş eti kaşıntısı da sona erer. Eğer uzun zamandır diş eti kaşıntısı probleminiz varsa iltihabın ve enfeksiyonun ilerleme olasılığı yüksektir. Bu da daha uzun ve kapsamlı bir tedavi gerektirir.

Burada uygulanan tedavi ise genelde diş köklerinin temizlenmesidir. Diş eti kaşıntısı olduğunda ilk akla gelen yöntemlerden biri de tuzlu sudur. Bunu evde kendiniz de yaparak kısa sürede yeni oluşan iltihabı dağıtabilirsiniz. Ancak ilerleyen durumlarda artık uzman bir tedavi gerektirir.

Diş Eti Kaşıntıları Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Diş etlerindeki kaşıntılar, ilk ortaya çıktığında genelde geçici olduğu düşünülür. Gerçekten de eğer alerjik bir durumdan kaynaklanan kaşıntılardan biriyse birkaç saat içerisinde geçer. Ancak iltihap ve rahatsızlıklardan kaynaklanan kaşıntılar ise kısa sürede geçmediği gibi ilerledikçe rahatsızlık boyutu da artar. Diş eti kaşıntıları ciddiye alınıp tedavi edilmezse ağızda ve dişlerde daha büyük rahatsızlıklar ortaya çıkarabilir.

Mevcut iltihap yayılarak diş köklerine, dile ve ağız içlerine sıçrar. Bu da çeşitli yaralar hatta diş çürükleri bile ortaya çıkarabilir. İşin bu kadar ilerlememesi ve ciddi sorunlar ortaya çıkartmaması için bir kaç gün içerisinde geçmeyen diş eti kaşıntılarında hemen uzman bir doktora gitmekte fayda olacaktır.

Hangi Tedavi Yöntemleri Uygulanabilir?

Diş eti kaşıntısında uygulanabilecek çeşitli tedavi yöntemleri vardır. Bu yöntemler hastanın rahatsızlık durumuna göre değişir. Eğer ciddi bir sorun yoksa çeşitli gargara ve spreylerle kısa sürede sorun ortadan kalkar. Ancak ilerleyen iltihap ve sorunlarda daha kapsamlı tedaviler gerekecektir. Diş eti kaşıntısının ilerlemesi, dişlere zarar vererek çürüklere bile sebep olabilir.

İşlerin bu boyuta gelmemesi için kısa sürede tedavi yöntemleri uygulanmalı ve uzman bir doktor tarafından bakılmalıdır. Diş köklerinden başlanarak yapılan temizleme ve düzenlemeler sonucunda bu rahatsızlıktan kurtulmak mümkün olur.

Diş Eti Kaşıntısı Nerede Tedavi Edilir?

Ağız ve diş sorunları yaşayanlar, uzman bir kliniğe başvurarak bu sorunlarına çözümler alabilir. Modern Klinik, sektörde bu alanlarda hizmet veren başarılı firmalardan biridir. Her türlü ağız ve diş sorununda hizmet alabileceğiniz uzman hekimlerden tecrübeleri doğrultusunda sıkıntılarınıza çözümler alabilirsiniz.

Diş eti kanaması problemleri de başta olmak üzere birçok sorunda sizler de Modern Kliniğe gelerek muayene olabilir, tedaviye başlayabilirsiniz. Sizlere uygun olan tedavi yöntemleri ile kısa sürede eski sağlığınıza kavuşursunuz. Ayrıca herhangi bir rahatsızlık olmasa da en az yılda bir kere düzenli olarak kontrol yaptırılmalıdır.