Diş eti kesimi tıbbi gereklilik nedeniyle yapılabileceği gibi kişinin isteği üzerine estetik amaçlı da yapılabilir. Dişin üzerine gelen diş etinin bir kısmının kesilmesi işlemini ifade eder. Böylece diş eti çizgisi yeniden şekillendirilmiş olur. Bazı diş eti hastalıklarında diş etinin şişmesi, cepçiklerin oluşması gibi farklı durumlar söz konusu olabilir. Öncelikle denenen cerrahi olmayan tedavi yöntemlerinden fayda görülmediyse, diş eti kesimi uygulanabilir.

Diş Eti Kesimi Uygulaması

Bu uygulama lokal anestezi altında gerçekleştirilir. Yani kişinin bilinci yerindedir. Gözlerini açar, konuşulanları duyar. Yalnızca işlem yapılan bölgede his kaybının olması sağlanır. Genellikle tek seans, diş kesimi uygulamasının tamamlanması için yeterli olur. Klinik şartlarında, bir diş hekimi tarafından yapılması zorunludur.

Genellikle işlemden bir hafta kadar sonra doktor tarafından bir kontrol randevusu planlanır. Bu kontrol sırasında diş hekimi tarafından iyileşme durumu gözlemlenir. Tam olarak iyileşme süresi ile kişiden kişiye göre değişmekle birlikte ortalama bir aydır.

Uygulama esnasında koter ya da lazer kullanılır. Gerekli durumlarda neşterden de yararlanılır. Genel olarak lazerin tercih edildiği bilinir. Bu işlem sonucunda diş eti çizgisi daha yukarı alınmış olur. Kişiler daha rahat ve kendilerine güvenli bir şekilde gülümseyebilirler. İşlem süresi bir saat ila iki saat arasında değişir. Ne kadar genişlikte diş etinin yeniden şekillendirileceğine göre işlem süresi uzayabilir ya da kısalabilir.

Diş Eti Kesimi Sırasında Ağrı Hissedilir mi?

İşlem sırasında ağrı ya da acı gibi bir his hissedilmez. Lokal anestezi uygulanarak gerçekleştirilir. Yani işlem yapılan bölge gerekli ilaçlar verilerek uyuşturulur. İşlem sona erene kadar lokal anestezi etkisi devam eder. Dolaysıyla hastalar asla ağrı hissetmezler.

İşlem sonrasında da iyileşme süreci oldukça hızlı ilerler. Diş hekiminizin önerilerine uyduğunuz sürece herhangi bir sıkıntı yaşanmayacak ve iyileşme dönemi kısa süre içinde tamamlanacaktır.

Diş Eti Kesimi Hangi Durumlarda Tercih Edilir?

• Dişlerin diş eti içinde gömülü olduğu durumlarda,
  • Diş eti simetri bozukluklarında,
  • Çeşitli rahatsızlıklara bağlı olarak diş etlerinde şişme gözlendiğinde,
  • Gülüş estetiği oluşturulması için,
  • Gülüş sırasında dişler olması gerekenden küçük kalıyorsa,
  • Diş etlerinin fazlaca görünmesi kişiyi rahatsız ediyorsa uygulanabilecek bir tedavi yöntemidir.

Diş eti kesimi bazı durumlarda estetik amaçlarla yapılırken bazı durumlarda da periodontal hastalıkların tedavisi amacıyla uygulanır.

Diş Eti Kesimi Sonrası

İşlem sonrası ilk gün hafif bir ağrı hissedilmesi normaldir. Bunun için diş hekiminiz tarafından önerilen bir ağrı kesici ilacı kullanabilirsiniz. Beslenirken püre kıvamındaki yiyecekler ile sıvı yiyecekler tüketilmelidir. İlk başlarda ağzınızı açarken veya gülümserken ağrı hissedersiniz. Ortalama bir hafta içinde bu şikayetleriniz azalacaktır. İyileşme döneminde sigara içilmemesi de önem taşır.