Diş eti hastalıkları, birçok nedenden dolayı çok sık karşılaşılan sağlık sorunlarıdır. Diş eti hastalıklarının tedavi edilmemesi ve göz ardı edilmesi gibi durumlarda ileri seviyelere çıkararak ağız içinde daha büyük ve ağrılı sonuçlara neden olabilir. Aynı zamanda diş eti hastalıkları, kişinin sosyal hayatını büyük ölçüde olumsuz etkiler ve yaşam kalitesini düşürür.

Diş eti sorunlarının tedavisinde birçok farklı teknikler uygulanır. Diş eti tedavisinde teknikler genellikle cerrahi tekniklerdir. Hastaya cerrahi tedavi teknikleri uygulanırken lokal anestezi uygulanır. Hastanın sağlık durumu göz önünde bulundurularak uzman doktor gerekli görürse tıbbi konsültasyonlar ve tektiler talep edebilir.

Gingivektomi Tekniği

Diş eti hastalıkları arasında en sık görülen durumlardan birisi diş etlerinin fazla görünmesi ve estetik gülüşe engel olmasıdır. Özelikle estetik gülüş tasarımı isteyen kişilerin diş eti tedavisinde kullanılan tedavi tekniğidir.

Diş eti fazlalığı, doğuştan gelen ya da sonranda oluşabilen bir sorundur. Gingivektomi tekniği ile diş eti fazlalığı sorunu cerrahi müdahale ile alınmaktadır. Gingivektomi tekniği sayesinde estetik bir gülüş tasarımının yanı sıra fırçalama ile temizlenemeyen diş etlerinde diş arasında bakteri oluşumunu engellemektedir.

Diş Taşı Temizleme Tekniği

Diş etinde meydana gelen plak birikimi, zaman içerisinde diş etinde iltihaplanmaya ve diş eti kanamalarına neden olur. Diş eti hastalıklarının yaygın görülen en hafif şekli Gingivitis olarak adlandırılır. Diş etinde meydana gelen kızarıklık, şişlik ve kanama gibi belirtiler ile Gingivitis meydana gelmektedir. Bu durumun en temel nedeni ise diş hijyeninin yeteri kadar sağlanamamasıdır. Dil eti temizliği düzenli ve doğru şekilde yapılmadığında diş etlerinde plak birikimi beraberinde diş eti iltihaplanması olan Gingivitis şikayetini getirir.

Gingivitis diş eti sorunları için son dönemlerde sık sık tercih edilen tedavi tekniği diş taşı temizleme tekniğidir. Uzman diş hekimleri tarafından yapılan cerrahi yöntemdir. Acı ve ağrısı yoktur. Ancak temizleme sonrasında 1-2 gün dişlerde sızı ve hassasiyet görülebilir. Diş etleri arasında biriken ve taşlaşmış olan diş eti plakları diş eti ile dişler arasından temizlenir. Böylece diş etlerinde plakların birikerek bakteri plağı ve beraberinde diş eti hastalıklarının oluşması engellenmiş olur.

Mukogingival Cerrahi Tekniği

Ağız içindeki yumuşak dokuyu yani diş etini ilgilendiren bir tekniktir. Diş eti yüksekliği yetersiz ise, diş eti çekilmesi var ise ya da diş etlerinde yüksek kas bağlantıları sorunu görülüyorsa Mukogingival cerrahi tekniğine başvurulur. Bu teknikle diş eti oranı yeterli düzeye getirilerek dişlerde hassasiyet ve estetik sorunlarının önüne geçilmiş olur.

Mukogingival tekniğinde uzman diş hekimi tarafından genellikle lokal anestezi tercih edilir ve uygulama öncesinde hasta lokal anestezi ile bölgesel uyuşturulur. Kişiden kişiye acı durumu değişebilir. Diş eti yapısına göre kimi hastalarda acı ve ağrı görülmezken kimi hastalarda uygulamadan sonra kısa süreli ağrı ve acı hissedilebilir.