Diş törpüleme uygulaması estetik diş tedavi yöntemleri arasında bulunuyor. Diş hekimleri dişlerin uzunluğu birbirinden farklıysa veya kırık dişi onarmak amacıyla diş törpüleme işlemine başvurabiliyor. Lokal anestezi altında yapılan diş törpüleme işlemi yalnızca yetişkinler için uygundur. Kozmetik açıdan birbiriyle daha uyumlu dizilmiş dişlere kavuşmayı sağlayan diş törpüleme ile dişler onarılır ve bazı diş problemlerinin önüne geçilebilir.

diş törpüleme

Diş Törpüleme Nasıl Yapılıyor?

Dişlerin yeniden şekillendirilerek daha estetik bir görünüme dönüştürüldüğü diş törpüleme hızlı ve ağrısız bir tedavidir. Lokal anestezi verilerek ağız bölgesi uyuşturulduktan sonra ayakta tedavi yapılır. Özel aletler yardımıyla diş törpüleme işlemi yürütülür ve istenilen boyuta ulaştıktan sonra dişler parlatılır. Son düzeltmeler yapıldıktan sonra hasta aynı gün günlük ve çalışma yaşamına dönebiliyor.

Diş törpüleme aslında estetik bir uygulama olarak değerlendirilir ancak asıl amaç diş kırıkları, tarlar ve plakların tedavisini yapmaktır. Diş minesini aşındıran bir işlem olması nedeniyle sağlam dişe uygulanması diş hekimleri tarafından önerilmez. Sıklıkla daha büyük diş hasarlarını önlemek amacıyla tedavi yöntemi olarak başvurulmaktadır.

Diş Törpüleme Sırasında Ağrı Olur mu?

Hastanın konforunu sağlamak amacıyla diş hekimleri diş törpüleme işlemini lokal anestezi altında yapmayı tercih ediyor. Bu sayede törpüleme işlemi sırasında ağrı hissetmeniz mümkün olmuyor. Anestezinin etkisi azalmaya başladıkça hafif bir ağrı hissedilmesi normaldir. Genellikle kısa süre içerisinde geçer.

Kimler Diş Törpüleme İşlemi Yaptırabiliyor?

Diş törpüleme tedavisi diş kırıkları, diş çarpıklıkları, farklı uzunluktaki dişlerde, tartar ve plak birikmesi veya dişte leke olası gibi diş problemlerinin giderilmesi nedeniyle diş hekimleri tarafından tercih edilir. Örneğin kırık bir dişte törpüleme tedavisine başvurularak kişinin konuşma ve çiğneme kabiliyetleri yeniden iyileştirilebilir.

Gülümsemesini güzelleştirmek isteyenlerin de rağbet gösterdiği bir estetik diş hekimliği uygulamasıdır. Ancak dişlerde hassasiyete neden olabileceğinden diş hekimleri önce diş kontrolü yapıyor ve diş törpüleme için hastanın uygun olup olmadığına karar veriyor. Hastanın tedavi öncesi ve sonrası konforu göz edilerek tedavi yöntemi belirlenmesi sonradan pişman olmamak için oldukça önemlidir.

Diş Törpüleme Sonrası Ağız Bakımı

Diş törpüleme işleminden sonra diş hassasiyetinin kişi üzerinde bıraktığı rahatsızlığı önleyebilmek için bazı tavsiyelere ihtiyacınız olabilir. Örneğin dişin kendini toparlayabilmesi için sert yiyecek tüketimine bir süre ara verilebilir.

Dişin sağlığına kavuşabilmesi için diş hekiminin tavsiye ettiği macunlar ile tedavi desteklenebilir. Diş fırçalama sırasında yumuşak bir diş fırçası ile hafif bir şekilde uygulama yapılmasına dikkat edilmesi önemlidir.

Diş Törpüleme Fiyatları

Tek başına diş törpülemenin estetik uygulamalar içerisinde ekonomik diş tedavi yöntemlerinden biri olduğu söylenebilir. Ancak kesin bir diş törpüleme fiyatı vermek oldukça güçtür. Diş törpülemeye ihtiyaç duyulan neden ve diş törpüleme işleminden sonra diğer tedavilere gerek duyulması gibi pek çok değişken nedeniyle fiyatların diş hekimi muayenesinde yapılan diş kontrolünden sonra kesinleştiği bilinmektedir.