Diyabet, bir başka adıyla şeker hastalığı dünyada en fazla rastlanan rahatsızlıklar arasında yerini almaktadır. Diyabet hastalığının temel sebepleri arasında Pankreasın yeteri kadar insülin hormonu üretememesinden kaynaklanır. Diyabet oldukça sinsi bir hastalık olarak bilinmektedir.

Diyabet Ve Diş Eti Rahatsızlıkları Arasındaki Bağlantı

Siz diyabete yakalandığınızı son safhaya geldiğiniz zaman anlarsınız. Bu hastalık ömür boyu sürebilir. Gerekli tedavi almayan ve doktor tavsiyesine yeteri kadar uymayan hastaların yaşam kaliteleri oldukça fazla düşer.

Diyabetin Sonucunda Ortaya Çıkan Rahatsızlıklar

Her hastalığın birbiriyle bir ilişkisi olduğu gibi diyabetin de diş eti rahatsızlıkları ile arasında bir ilişki vardır. Bu hastalığın çok fazla belirtisi vardır. Geç iyileşen yaralara sahipseniz, halsizlik ve bulanık görme, ayaklarda uyuşma gibi sorunlar ile karşı karşıyaysanız diyabet hastalığına yakalanmış olabilirsiniz. Ancak bunların yanı sıra diş sağlığında ortaya çıkan bazı problemler diyabetin habercisi olabilir.

Bu sorunların başında periodontitis gelmektedir. Bu hastalık diş etlerini ve dişlerin içinde yer alan kemikleri büyük oranda etkiler. Bu hastalık iyi bir tedavi ve iyi bir bakım gerektirir. Bu rahatsızlık ilerlediği zaman diş etlerinde çekime ve diş kayıpları görülür. Diyabet hastaları bu hastalıkta daha fazla risk grubundadır. Yapılmış olan bazı bilimsel çalışmalar sonucunda diyabet ve periodontitis arasında bir ilişki olduğunu ortaya konulmuştur.

Şeker hastalığına sahip birinin tükürüğünde azalmalar meydana gelmektedir. Bu sebepten dolayı bu kişilerin sık sık ağzı kurur. Ağız kuruduğu için dişler ve diş etleri daha az yıkanır. Bu sebepten dolayı ağız içerisinde bakteri artışı meydana gelmektedir. Bu durum ise ağız kokusuna sebebiyet vermektedir. Diş köklerinde ortaya çıkan çürükler şeker hastalığı olan kişilerde çok fazla görülür.

Periodontitis sebebi ile diş kökleri meydana gelmektedir. Bunun yanı sıra dişleri çürük oluşumundan koruyan tükürükler azaldığı için köklerde çürük daha hızlı bir şekilde oluşur. Ayrıca diyabetten kaynaklı ağız sorunları arasında tat alamama sorunları da ortaya çıkmaktadır.

Şeker Hastalığına Sahip Kişilerde Ağız ve Diş Bakımı Nasıl Olmalıdır?

Her insan için ağız ve diş bakımı oldukça önemlidir. Ancak bu durum diyabet hastaları için çok daha önem arz eder. Eğer diyabet hastalığına sahip olan kişiler ağız ve diş bakımlarına gerekli özeni gösterirlerse diyabet kaynaklı ağız ve diş problemlerini en az seviyeye indireceklerdir.

Diyabet hastalarının ağız ve diş bakımları için yapması gereken ilk şey floroid içeren bir macunla günde iki defa fırçalamaktır. Ayrıca her gün diş araları için diş ipi kullanmaları sağlıkları için iyi olacaktır. Yapılması gereken en önemli şeylerden birisi de tükürük salgısını arttırmak için şekersiz sakız çiğnemek olacaktır.

Diş Eti Rahatsızlıkları İçin En Faydalı Vitamin ve Mineraller Nelerdir?

Sağlıksız bir diş etlerine sahipseniz mutlaka her gün ağrı çekiyorsunuz demektir. Sağlıksız diş etleri dişleri de büyük oranda etkiler. Bu durum ise estetik görünüm üzerinde olumsuzluklar ortaya çıkarır. Teknoloji geliştikçe tıp çok fazla ileriye gitmiştir.

Diş sağlığı ile ilgili tıbbi gelişmeler bu sorunlardan muzdarip olan kişilerin yaşam kalitesini arttırmaya yardımcı olmuştur. Ancak sadece bakım ve tıbbi gelişmeler bu rahatsızlığın önüne geçmez. Gerekli vitamin ve mineralleri de almak lazımdır.

C Vitamini Eksikliğinde Ortaya Çıkan Sorunlar Nelerdir?

Ağız içi yaraları ve sık sık ortaya çıkan diş eti kanamaları C vitamini eksikliğinden kaynaklanır. Kırmızıbiber, maydanoz, limon gibi besinler iyi bir C vitaminidir.

Kemik Gelişiminde Önemli Bir Vitamin D Vitamini

Kemik ve diş gelişimi için D vitaminin yeri oldukça fazladır. Bunun eksikliği sonucunda ise kemik ve diş yapısı ciddi şekilde bozulur. Fındık, badem ve süt D vitamini bakımdan oldukça zengindir.