Çene ekleminde meydana gelen ve plak ile tedavi edilebilen hastalıklar günlük hayatı ve yaşam kalitesini önemli ölçüde etkileyen hastalıklardır. Eklem plağı çene kemiği diğer adı ile temporomandibular eklemine uygulanan bir tedavidir.

Eklem Plağı Tedavisi Nedir, Ne İşe Yarar?

Temporomandibular eklem kafanın her iki yakasında bulunmaktadır. Konum olarak ise kulağın ön kısmında bulunmaktadır. Bu eklem çenenin kafatasına bağlanmasına yardımcı olan önemli bir özelliğe sahiptir. Kaliteli bir yaşam sürmenin hayati fonksiyonlarından olan çiğneme, yutma ve konuşma gibi birçok işe yarar.

Çene eklemi aşağı yukarı hareketinin yanı sıra sağa sola ve ileri geride hareket edebilen bir yapıya sahiptir. Bu sayede de ihtiyaçlarımızı karşılamamızı ve bir birimiz ile iletişim kurmamızı kolaylıkla sağlamaktadır. Çene ekleminde meydana gelecek olan bir sorun birçok hayati hareketimizi olumsuz etkilemektedir. Bu anlamda oluşacak eklem rahatsızlıkları kulak, çene, yüz, gibi çeşitli bölgelerde ağrıya neden olabilmektedir.

Eklem Hastalığı Kimlerde Görülür?

Eklem hastalığı çeşitli nedenlerden dolayı her yaş grubundan kişide kolayca görülebilmektedir. Ancak hayatın olağan bir akışta ilerlemesi durumunda ileri yaşlarda daha sık görülmektedir. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için ağız ve diş sağlığı son derece önemli olmaktadır.

Ağız ve diş sağlığını korumada ağız bakımı ve temizliği oldukça önemli olmaktadır. Bunun yanında yılda en az bir kez olmak üzere rutin kontrollerin yapılması da ağız ve diş sağlığı için önemlidir. Eklem hastalığının belirtileri ve erken teşhisi için diş gıcırdatması, dişleri sıkma ile yemek yerken ve konuşurken ses gelmesi gibi durumlar eklem hastalığının belirtileri arasında yer almaktadır.

Özellikle yemek yerken tek bir yön ile çiğneme yapılması durumunda ilerleyen dönemlerde eklem plağı görülme durumu oldukça artmaktadır. Her hastalıkta olduğu gibi bu hastalıkta da genetik faktörler etkili olabilmektedir. Özellikle genetik faktörlerden kaynaklı eklem rahatsızlıkları genç yaşlarda kendini gösterebilmektedir.

Eklem Plağı Tedavisi Nasıl Olur?

Birçok farklı durumdan kaynaklı eklem rahatsızlıkları çoğu zaman kolaylıkla fark edilmemektedir. Birçok eklem rahatsızlığı kısa süre içerisinde meydana gelmektedir. Ayrıca bir süre sonra ise kendiliğinden iyileşebilmektedir.

Özellikle çene ekleminde meydana gelen rahatsızlıklar çoğu zaman diş ağrısı ile karıştırılmaktadır. Bu nedenle de hastalar bu rahatsızlıklara yeterince önem vermeyebilmektedir. Çene ekleminde rahatsızlıkların olması durumunda tomografi, röntgen gibi tanı yöntemleri ile eklem plağı kolayca teşhis edilebilmektedir.

Çene ekleminde meydana gelen rahatsızlıkların tedavisi genellikle cerrahi müdahale ile çözüme kavuşturulabilmektedir. Bu alanda son dönemde tıp alanında meydana gelen gelişmeler ile eklem plağı tedavisi daha kolay, ağrısız ve hızlı bir şekilde yerine getirilebilmektedir. Cerrahi haricinde gelişen plaklar hastaların istedikleri zaman özellikle gece yatarken çıkarabilmelerine ve yaşam kalitesini artırmaya olanak sağlamaktadır.

Çene Eklem Plağı

Çene eklem plağı birçok hastanın farkına bile varmadan hastalığa yakalanıp iyileştiği bir rahatsızlıktır. Çene eklem plağı hastaların diş gıcırdatmasına, dişlerde aşınma, kulak ve yüz kaslarında ağrı ile ortaya çıkar. Özellikle kuvvetli çiğneme alışkanlığı olan hastaların ağızlarını istenilen düzeyde açamamasına neden olabilmektedir. Buda sağlıklı bir yaşamı oldukça etkilemektedir.

Çene eklem plağı farklı şekillerde olan plak çeşitleri ile tedavi edilebilmektedir. Oldukça basit olan tedavi yöntemleri erken teşhiste plağın iyileşmesine yardımcı olur. Bu sayede de hastaların iyileşme süreçleri hızlı bir şekilde olabilmektedir. Çene cerrahisi uzmanlarımız eklem plağı teşhis ve tedavisinde sizlere oldukça yardımcı olmaktadır.

Çene eklem plağında birçok hasta tedavi için ameliyat olması gerektiğini düşünmektedir. Bu ise hastaların tedaviden kaçınmalarına neden olabilmektedir. Ancak çene eklem plağı olan hastaların birçoğunda tedavi gece plakları gibi basit tedavi yöntemleri ile hastalık basit bir şekilde tedavi edilebilmektedir.

Splint Nedir?

Çene plağı ya da eklem plağı gibi alanlarda araştırma yapmışsanız splint kelimesini sıkça duymuşsunuzdur. Merkezimizde de uygulanan splint ile çene plağı tedavinizi daha rahat ve acısız bir şekilde yapabilirsiniz. Splint eklem plağı ile aynı anlama gelmektedir. Splint alt çene ya da üst çeneye uygulanan bir aparey olarak bilinmektedir.

Dişlerin arasına yerleştirilen splint şeffaf renge sahiptir. Bu sayede de dışarıdan kolaylıkla fark edilemeden kullanım sunmaktadır. Çıkarılabilir ve takılabilir bir yapıya sahip olması hastalar için oldukça rahat bir kullanım sunmaktadır.

Genel kullanım amacına bakılırsa alt çenenin yanlış bir şekilde kapanması durumunda çenenin doğru şekilde kapanmasına yardımcı olmaktadır. Bazı hastalarda gece kullanımı önerilirken bazı hastalarda ise tüm gün boyu kullanılması önerilmektedir. Kullanım şekli teşhis esnasında bulunan bulgulara göre ve hastalığın ilerleyişine göre değişmektedir.

Splint Hangi Durumlarda Kullanılır?

Splint yani eklem plağı kullanımı çene hareketlerinin doğru bir şekilde olmadığı durumlarda kullanılmaktadır. Splint ile çene ekleminin ve dişlerin doğru ve paralel bir şekilde hareket etmesi amaçlanmaktadır. Splint ile dişlerin bir birleri ile sıkı bir şekilde temas etmesinin ortadan kaldırılması sağlanmaktadır. Bu sayede de alt çenenin çok daha rahat bir şekilde hareket etmesine yardımcı olmaktadır.

Daha çok gece plağı olarak bilinen splint hastalara göre kişiye özel olarak üretilmektedir. Hayat boyu kullanımdan ziyade çene ekleminde bir sorun olduğu ve çene fonksiyonlarının yavaşlamasının olması durumunda kullanılmaya başlanmaktadır.

Gece kullanılan splint genelde geceleri görülen diş gıcırdatması, horlama ve dişlerin sıkılması durumunda da tedavi olarak kullanılabilmektedir. Bunun yanında çenede ağrı ya da çeneyi rahat hareket ettirememe durumlarında da kullanılmaktadır.

Yapılan araştırmalar splint kullanan hastaların çene rahatsızlıklarından büyük bir bölümünün rahat bir şekilde geçtiği görülmektedir. Bir süre boyunca düzenli olarak kullanımı sağlanan splint ile ağrıların geçtiği görülmektedir.

Bu nedenle splint çeşitlerinin doktorumuzun önerisi ile istenilen şekilde ve düzenli kullanılması gerekmektedir. Splint çeşitlerini doğru kullanarak birçok çene ve eklem rahatsızlığınızdan kolayca kurtulabilirsiniz.

Eklem Plağı Fiyatları

Çene plağı ya da diğer adı ile eklem plağı birçok çene ağrısı, diş probleminin kolayca tedavisi için kullanılmaktadır. Alanında uzman hekimlerimiz diş gıcırdatması, dişleri sıkma, doğru bir şekilde çiğneme yapamama, konuşurken ya da yemek yerden çeneden ses gelmesi sorunlarına karşı plak tedavisi önermektedir.

Eklem plakları hastaların ağız ve çene yapısına göre kişiye özel olarak üretilmektedir. Çene eklem plağı fiyatları bu alanda kişiden kişiye ve kullanılacak olan plak çeşidine göre değişiklik göstermektedir. Çene eklem plağı kullanımında size en doğru plak seçimi için uzmanınızın önerilerini dikkate almanız önemlidir. Çene eklem plağı ya da splint tedavisi için sizlerde hemen uzman hekimlerimizle görüşerek plak tedavisi ve eklem plağı fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

Eklem Rahatsızlıkları Kimlerde Ortaya Çıkabilir?

Eklem rahatsızlıkları bir hastalık ya da darbe sonucunda ortaya çıkabilmektedir. Yaşanabilecek kazalar çene eklemi rahatsızlıklarına neden olabilmektedir. Ancak genel olarak orta ve ileri yaş gruplarında bazı yeme alışkanlıklarında yapılan yanlışlardan kaynaklanabilmektedir. İlerleyen yaşlarda eklemlerin ve kaslarında yaşlanması eklem rahatsızlıklarının en büyük nedenlerinden olabilmektedir.

Eklem rahatsızlıklarının görülme şekillerine bakıldığında genetik sorunlarında sık görüldüğü görülmektedir. Genel olarak küçük yaşlarda ya da doğum ile birlikte görülen genetik faktörler eklem rahatsızlıklarının görülmesinde etkili faktörlerden olmaktadır. Çene eklemi rahatsızlıklarının bir bölümü de ağız ve diş sağlığına dikkat etmemekten kaynaklanabilmektedir.