Endodonti kanal tedavisi, enfekte olmuş diş özünü kökünden çıkarmayı amaçlayan bir diş prosedürü türü olmaktadır. Genellikle hasarlı bir dişin neden olduğu ağrı ve baskıyı gidermek için kullanılmaktadır. Bu prosedür bir klinikte ya da hastanede yapılabilir.

Genelde dişi enfeksiyon, ağrı ve diğer komplikasyonlardan korumak adına yapılır. Aynı zamanda kanal tedavisi uygulama işlemlerini başka nedeni de dişin köklerle dolmasını ya da çekilmesini engellemektir. Bu konuda Modern Klinik hem profesyonel hem de uygun fiyatlı hizmetler sunmaktadır.

Endodonti Kanal Tedavisi Nedir?

Endodonti kanal tedavisi, dişin kök kısmındaki sinir dokusunu ve pulpayı çıkarmak için kullanılmaktadır. Bu prosedürün amacı ağrı, enfeksiyon ve diğer diş çürümesi semptomlarını gidermektir. Diş çekimi ya da delinmesi hasta için çok ağrılı olabileceğinden ötürü kanal tedavisinin yapılması daha uygun olmaktadır.

Endodonti Kanal Tedavisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Ayrıca diş ve çevre dokuların daha fazla zarar görmesini önlemeye yardımcı olur. Günümüzde çok yaygın olarak yapılan bir tedavidir. Bu tedavi Modern Klinik tarafından en ince ayrıntısı düşünülünceye kadar başarılı bir şekilde yapılmaktadır.

Endodonti Kanal Tedavisi Özellikleri

Endodontik tedavi, ileri derecede çürümüş, enfekte olmuş veya kırılmış dişlerin tedavisinde vazgeçilmez bir işlemdir etkilenen dişi çekimden kurtarır ve uzun yıllar muhafaza eder. Endodonti kanal tedavisi, doğal dişlerin herhangi bir nedenle zarar görmesi ve dişte oluşan bazı nedenler ile işlevini yerine getirememesi durumunda sıklıkla uygulanmaktadır.

Kanal tedavisi yaptırmadan önce bilinmesi gerekenler bazı önemli durumlar olmaktadır. Modern Klinik kanal tedavisi, dişin hastalıklı veya hasarlı kısmının çıkarılmasında tedavi tamamlayıcı işlemler yapmaktadır. Bu süreç son derece hassas ve acı verici bir prosedür olabilir.

Ancak Modern Klinik deneyimli diş hekimleri yardımıyla kanal tedavisi güvenle yapılabilir. Tedaviye başlamadan önce tütün ve alkolden kaçınılmalıdır. Ayrıca, aldığınız tüm ilaçları diş hekiminize söylemelisiniz. Tedavi süreçlerinde çok büyük acı yaşamak da söz konusu değildir.

Endodonti Kanal Tedavisi Yapılma Nedenleri

Bir dişteki sinir bir enfeksiyon veya travma geçirdiğinde, diş içeriden çürümeye başlar. Kök kanal prosedürü, dişi çekmek yerine birkaç yıl daha tutabilecek şekilde korur. Endodontik tedavi aşağıdaki gibi durumlarda önerilir:

• Diş apsesi
  • Ölü diş ve derin çürükler
  • Ciddi diş kırığı
  • Derin boşluklar
  • Şiddetli diş hassasiyeti veya ağrısı

Kanal tedavisinden sonra belli bir süreye kadar dişin ilk birkaç gün hassasiyeti olabilir. Şiddetli ağrı veya şişlik yaygın değildir. Bu olursa, Modern Klinik diş hekiminizi veya endodontistinizi aramalısınız. Kanal tedavisinden sonra hala çürükler veya diş eti hastalığı alabilirsiniz.

Kanal tedavisi dişinizi diğer hasar türlerine karşı korumaz. Bununla birlikte, uygun bakım ve düzenli diş hekimi ziyaretleri ile diş, diğer dişleriniz kadar uzun ömürlü olabilir. Çoğu zaman kanal tedavisi görmüş bir diş kurtarılabilir.

Endodonti Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Endodonti kanal tedavisi, diş çürüklerini tedavi etmek için yaygın olarak kullanılan bir prosedürdür. Operasyon lokal anestezi altında yapılmaktadır. Kanal tedavisi dişlerde çürük olduğu için uygulanan bir tedavi türüdür.

Endodontik kök kanalının tedavisi, dişin kuronundaki bir açıklıktan çıkarmak için, kök kanalında diş özü odasını delmekten oluşur. Cerrahi yöntem, diş etinin bir tarafında küçük bir kesi yapmak ve daha sonra enfekte olmuş pulpayı kemiğin içinden çıkarmaktan oluşur.

Dişin enfekte olan kısmının çıkarılması ve yerine yeni bir diş takılmasından oluşur. Temel olarak, siniri bir dişten çıkarmak için dişe kanal tedavisi uygulanmaktadır. Bu kapsamda Modern Klinik diş hekimleri tarafından bakterilerin veya dişin yapısında bulunanların neden olduğu diş çürüklerinin tedavisinde başarı sağlanmaktadır.

Endodonti Kanal Tedavisi Süreçleri

Genelde bu işlem, dişte bir delik açılarak ya da bir endodontik alet kullanılarak gerçekleştirilebilir. Kanal tedavisinin süresi dişteki hasarın derecesine bağlıdır. Buna bağlı olarak, bazı durumlarda, kanal tedavisi ne kadar uzun sürerse kanal o kadar zarar görür. Tedavi süresi kullanılan yönteme ve dişin durumuna bağlı olmaktadır.

Tedavi, diş kök ucuna yapılan müdahaleleri içermektedir. Hasta bu işlemden sonra biraz ağrı hissedebilir. Ayrıca karıncalanma ve bir miktar hassasiyet de görülebilir. Kanal tedavisinden sonra dikkat edilmesi gereken bazı durumlarda söz konusu olmaktadır. Hastalara ağrı ve rahatsızlıktan kaçınmak için dişlerine dikkat etmeleri önerilir.

Kanal tedavisinden sonra dişlerinizde bir miktar ağrı veya rahatsızlık hissedebilirsiniz. Bunun nedeni, enfeksiyonun dişinizin içinden çekilmiş olmasıdır. Modern Klinik uzman doktorları, çekimden sonra, iyileşme sürecinde 6 hafta boyunca talimatlara tam olarak uyulmasını önermektedir.

Endodonti Kanal Tedavisi Sonrası

Endodonti kanal tedavisi en ağrılı diş tedavilerinden biridir. Kanal preparasyonu ile ağrı azaltılmaktadır. Hastanın herhangi bir ağrı hissetmemesi için lokal anestezik kullanılmaktadır. Bu nedenle işlem sırasında herhangi bir ağrı da hissedilmez. Terapi, dental prosedürlerin temel bir bileşenidir ve hastaların ağız sağlığı için önemlidir.

Kanal tedavisi, dişin doğal koruyucu tabakasının uzaklaştırılması ve geçici olarak dişin iç kısımlarına ulaşılmasıdır. Prosedür ağrılıdır, ancak uygun hazırlık ve lokal anestezi ile güvenle yapılabilir.

Kanal tedavisinden sonra dinlenmeniz ve diş hijyenine çok fazla dikkat etmeniz gerekir. Bu süreçte kullanılan geçici dolgu da kanal tedavisinden sonra hastaya konfor sağlamaktadır. Modern Klinik doktorlarının tavsiyelerine uyulmalı ve sizin için reçete edilen ilaçlar alınmalıdır.

Endodonti Kanal Tedavisi Fiyatları

Genelde bu tedavi, hasarlı bir dişi onarmak veya değiştirmek için yapılmaktadır. Dünyada en sık kullanılan diş tedavilerinden biridir. Kanal tedavisi, doğru yapılmadığı takdirde tehlikeli olabilecek karmaşık ve hassas bir işlemdir. Gerekirse tedavi tekrar da edilebilir. Fakat profesyonel bir doktor tarafından yapılırsa tedavi ömür boyu sürebilir.

Bu kapsamda da Modern Klinik en uygun ve en profesyonel diş hizmetlerini sunmaktadır. Ancak diş bakımına dikkat etmek de önemlidir. Bu durumda diş etleri bakımı ve diş sinirleri koruması için fırçalama dışında diş ipiyle temizlemede son derece önemli olmaktadır. Tabi ki düzenli kontroller de gereklidir. Bu şekilde kök kanal tedavisinin uzun ömürlü olması sağlanacaktır.

Bu kapsamda diş kanallarının tedavi maliyeti çeşitli faktörlere bağlıdır. Tedavi edilecek diş sayısı ilk ve en önemli faktördür. Fiyatlar ayrıca tedaviyi sunan sağlık merkezi veya kliniğe göre de değişmektedir. Bu durumda Modern Klinik uygun fiyatlı ve tam teşekküllü hizmetler sunmaktadır.

Endodonti kök kanal tedavisinin karmaşıklığı ve zorluğu göz önüne alındığında, her bireyde kanalın çeşitli konfigürasyonları ve özellikleri de düşünüldüğünde içinde uzman kişiler ile çalışmak son derece önemlidir. Modern Klinik uzman diş hekimleri ile size en sağlıklı hizmeti vermektedir.