Gömülü diş çıkma ihtimali olduğu halde çıkamayan dişlere denilmektedir. Bu bölgede oluşan ağrı kişiyi oldukça rahatsız etmektedir. Çene yapısına zarar veren gömülü dişin cerrahi operasyon ile alınması gerekmektedir. Kişiden kişiye değişen bu rahatsızlık dişin çıkamama durumlarından biridir.

Gömülü Diş Nedir

Dişlerin yer ve çene bölgesi oldukça önemlidir. Gömülü diş için hazırlanan tedavilerin başında çekim yer almaktadır. Diş çekimi sonrası hasta birkaç gün ağız içi hijyenine ve tükettiği besinlere dikkat etmelidir. Yarı gömülü dişler de Modern Klinik içerisinde tedavi edilmektedir.

Modern Klinik dişlerin gömülü kalmasını engelleyerek daha sağlıklı bir diş yapısı oluşturmaktadır. Aynı zamanda gömülü diş ameliyatı için gerekli her adım hazırlanmaktadır. Hastalar herhangi bir ağrı ya da acı hissi yaşamadan bu operasyonu olmaktadır. Diğer dişlerinde rahatsızlık yaşamaması için acil müdahale edilmesi önerilmektedir.

Gömük diş problemleri küçük yaştan itibaren başlayabilmektedir. Bazı durumlarda ileriki yaşlarda da görülmektedir. Yer darlığı ile çıkamayan dişler zaman içerisinde kaldığı yerde ağrıya sebebiyet vermektedir. Bu nedenle Modern Klinik tarafından çekilmektedir.

Gömülü Diş Belirtileri Nelerdir?

Gömülü diş belirtileri bölgede oluşan ağrı ve hassasiyet ile başlamaktadır. Modern Klinik tarafından yapılan hasta muayene işlemlerinden sonra hangi bölgede gömü olduğu anlaşılmaktadır. Ağız içerisinde yer alan 20 yaş dişleri de pek çok soruna sebebiyet vermektedir.

20'lik dişlerin zaman içerisinde çekilmesi gerekmektedir. Hijyen eksikliğinden dolayı bakteri birikimi ve ağrı oluşmaktadır. Köpek dişleri bakımı en hassas olan dişler arasındadır. Konuşma bozukluklarının temelinde bu dişler yer almaktadır. Bu nedenle mutlaka çekilmesi gerekmektedir.

Gömülü diş belirtilerinden bir diğeri ise dişte, diş etinde ve çene bölgesinde oluşan ağrıdır. Diş etinde kızarıklık oluşması da bu gibi durumların meydana geldiğini göstermektedir. Gömülü dişin bulunduğu alanda zaman içerisinde şişme gözlemlenmektedir.

Aynı zamanda kişi yemek yerken şiddetli bir ağrı yaşamaktadır. Buna bağlı olarak iştahsızlık ve halsiz hissetme durumları da hastalarda görülmektedir. Modern Klinik içerisinde gömülü diş tespiti film çekilerek yapılmaktadır. Yerin belirlenmesi ile hastaya özel tedavi planı çizilmektedir.

Gömülü Diş Neden Olur?

Gömülü diş genellikle genetik meydana gelmektedir. Doğuştan oluşan bu diş bozukluğu kişinin doğduğu andan itibaren vardır. Küçük yaşta yapılan ortodontik tedaviyle bu problem erken yaşta giderilmektedir. 20 yaş dişi de bu tedavilerden biridir.

Erken çıkan 20'lik dişlerin çekilmesi kişinin ilerleyen zamanlarda rahatsızlık yaşamasını da engellemektedir. Gömülü diş oluşumları tamamen kişiye bağlıdır. Hangi durumlarda çıkar sorusu ise genetik olarak yanıtlanmaktadır. Kişi dişine baskı uyguladığı zamanlarda bu gömülü diş üzerinde ağrı hissi yaşamaktadır.

Gömülü Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çene kemiğinin üzerinde yer alan gömülü diş kişinin ağrı ve hassasiyet yaşamasına neden olmaktadır. Gömülü olan dişler üzerinde Modern Klinik en gelişmiş teknolojide tedavi sunmaktadır. Çene kemiğinde çıkamayan dişler gömülü kalan dişlerdir. Bu nedenle çekilmesi gerekmektedir.

İlk olarak hasta üzerinde film çekilmektedir. Dişin bulunduğu yer tespit edilerek cerrahi müdahale yardımı ile diş alınmaktadır. Yarı gömülü 20 yaş dişleri de bu durumlardan biridir. Çekimi yapılmadığı takdirde ilerleyen zamanlarda çürümeğe ve ağrı hissi yaşatmaya başlamaktadır.

Gömülü Diş Kendiliğinden Çıkar mı?

Gömülü dişin çıkması için diş aralığında yer olması gerekmektedir. Sıkışık olan yerlerde diş çıkmaz. Bu nedenle gömülü şekilde kalır. Aynı zamanda dişleri birbiri ile arasındaki konumu da çok önemlidir. Kemik içerisinde kalan gömülü dişlerin ameliyat ile alınması gerekmektedir.

Bu durumun tedavi edilmemesi çene eğriliğine ya da kemik erimesine neden olmaktadır. Çok fazla hasta Modern Klinik içerisinde bu tedaviden faydalanmaktadır. Süt dişlerinin düşmesinin ardından yeni çıkan dişlerde bazı zamanlarda gömü oluşmaktadır. Yerin olmaması durumlarında gömü olarak kalır.

Gömülü Diş Zararları Nelerdir?

Gömülü dişler cerrahi işlemden sonra çıkarılmaktadır. Fakat çıkarılmadığı takdirde hastayı çok fazla rahatsız etmektedir. Özellikle yemek yerken ya da konuşurken kişi bu bölgede ağrı hissi duymaktadır. Gömülü dişin zararlarından biri diğer dişler üzerinde baskı yapmasıdır.

Çene kemiğinde ve diğer dişlerde oluşan bu baskı ağrı hissini de arttırmaktadır. Modern Klinik içerisinde yapılan muayeneler ile bu diş tespit edilmektedir. Bununla birlikte gömülü olan dişin etrafındaki dişler de zarar görmektedir. Bu durum diş eti şişmelerine ve diş eti kanamasına da yol açmaktadır.

Gömülü Köpek Dişleri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Gömülü köpek dişler dişlerin estetik görünümünü yok etmektedir. Aynı zamanda ağız yapısını da bozan durumlardan biridir. Gömülü olan köpek dişlerinin tedavisi diş çekimidir. Diş çekim işlemleri beraberinde ortodonti tedavi istemektedir.

Yapılan bu tedaviler sonunda daha sağlıklı bir diş yapısı meydana gelmektedir. Köpek dişlerinin gömülü kalması konuşma bozukluklarına da yol açmaktadır. Bu nedenle ameliyat yardımı ile alınması gerekmektedir. Yapılan bu tedavi kapsamında gömülü dişler alınarak dişlerin estetik görünümü de artmaktadır.

Gömülü Diş Nasıl Çekilir?

Gömülü diş çekimi genellikle film çekilerek yerin belirlenmesi ile yapılmaktadır. Yarı gömülü dişler normal çekim yöntemi ile çekilmektedir. Fakat çıkmamış olan gömülü dişler ameliyat yardımı ile kesilerek alınmaktadır. Bu işlem öncesinde hastanın ağız içi anestezi ile uyuşturulmaktadır. Böylelikle hasta hiçbir ağrı ya da acı hissetmemektedir.

Ardından bu dişin bulunduğu diş eti kesilerek diş o bölgeden çıkarılmaktadır. Daha sonra bu bölgeye dikiş atılmaktadır. Dikişler 7 ila 10 gün içerisinde alınmaktadır. Hasta ağız hijyenine daha fazla dikkat ederek tedavisini tamamlamaktadır.

Gömülü Diş Çekilmezse Ne Olur?

Gömülü diş çekilmediği durumlarda hastanın ağız içerisinde devamlı apse oluşmaktadır. Aynı zamanda ağrı ve acı hissi de artmaktadır. Zaman içerisinde bu bölgede şişlik meydana gelmektedir. Konuşma bozuklukları, yeme bozuklukları ile beraber hasta kendisini kötü hissetmektedir.

Ağız hijyeni de bu durumda doğru bir şekilde yapılmamaktadır. Gömülü kalan dişler kişiyi rahatsız etmektedir. Özellikle halsizlik ya da baş ağrısı durumları yüzünden hasta her gün kendisini kötü hissetmeye başlamaktadır. Bu gibi sorunların yaşanmaması adına mutlaka diş çekimi yapılmalıdır.

Gömülü Diş Çekimi Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gömülü diş çekimi sonunda hasta bu bölgeye daha özenli davranmalıdır. Hijyene iki kat dikkat edilmeli ve ağız bakım suları kullanılmalıdır. Özellikle dikişin bulunduğu yerin mikrop kapmaması için tuzlu su ile gargara yapılması önerilmektedir. Gömülü olan dişlerin alınması ile kişi ilk birkaç gün sıcak ya da soğuk içeceklerden kaçınmalıdır. Antibiyotik kullanımına özen gösterilmelidir.