Hamileyken Diş Tedavisi Olur mu?

Gebelik üç trimesterden meydana gelir. Gebeliğin ilk üç ayı ilk trimester, 3 ve 6 ay aralığı ikinci trimester ve son üç ayı ise  üçüncü trimesteridir. Hamilelikte bebeğin organ gelişim evresi olan gebeliğin ilk trimesterinde etkili bir diş tedavisi uygulamasından kaçınılmalıdır. Tedavi uygulaması gebeliğin ikinci trimesterine ertelenmelidir. Tedavi için en uygun zaman aralığı bu dönemdir. ( Gebeliğin 4,5 ve 6’ ncı ayları) Gebeliğin ilk ve son trimesteri hassas bir dönemdir. Acil olmayan diş tedavileri doğumdan sonraya bırakılmalıdır. Diş ve diş eti iltihabı durumunda oluşan enfeksiyon bebeğin sağlığını diş tedavisinde oluşan olumsuzluklardan daha çok etkileyeceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Hamilelikte Diş Dolgusu Yapılır mı?

Hamilelik dönemi kadınlarda hormonal değişimlere neden olmaktadır .Bu hormonal değişim dişleri de etkilemektedir. Diş hijyenine dikkat edildiği tâktirde bu durumdan çok fazla etkilênilmesi beklenmemektedir. İyi bir ağız hijyeni hem anneyi hemde bebeği sağlıklı tutmaya yardımcı olacaktır.Hamilelikte enfeksiyon riskini azaltmak için diş dolgusu yapılarak dişler en kısa sürede tedavi edilmelidir. Gebelikte diş dolgusu yapılmasının sanılanın aksine bebeğe bir zararı yoktur ama her ihtimale karşı dolgu malzemesi olarak cıvâlı amalgam kullanımı yerine doktorunuzdan kompozit veya porselen malzeme kullanımı hakkında bilgi alabilirsiniz. Gebelikte diş tedavisi esnâsında antibiyotik, lokal anestezik ve ağrı kesiciler güvenle kullanılabilir.

Gebelikte Diş Sağlığı ve Tedavisi İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Dişler günde 2 defa fırçalanmalı
  • Diş ipi kullanılmalı (Plak birikimini önlemek için etkilidir.)
  • Ağız uygun bir gargara ile çalkalanmalı (Bu ağızdaki bakterilerin yok edilmesinde yardımcı olacaktır.
  • Kustuktan hemen sonra ağız çalkalanmalı ve dişler fırçalanmalı
  • Dişler için önemli olan kalsiyum alınmalı
  • Diş tedavileri gebeliğin ikinci trimesterinde yapılmalı

Hamilelik Diş Kaybına Sebep Olur mu?

Genelde hamileliğin diş kaybına sebep olduğu bilinse de bu doğru bir bilgi değildir. Hamilelik diş kaybına doğrudan sebep olmaz. Bu süreçte ağız bakımının yetersiz yapılması, hormonal değişiklikler nedeniyle görülen kusmanın ağızda asidik bir etki bırakması diş çürükleri ve diş eti rahatsızlıklarına buda dolaylı yoldan diş kaybın neden olabilmektedir. Yanlış bilinen başka bir konu ise bebeğin kalsiyum ihtiyacını anneden karşıladığı için diş çürüklerinin ortaya çıktığıdır. Bunun pek fazla bir gerçekliği yoktur. Bebekler kalsiyum ihtiyacını annelêrinin yediği besinlerden karşılarlar. Anne, bebeği ve kendisi için gerekli kalsiyum miktarını karşılayamadığı zaman bu eksiklik öncelikle dişlerden değil kemiklerden karşılanır.

Hamilelikte Diş Sağlığının Önemi

Diş sağlığı ve ağız hijyeni normal yaşantıda da önemli olduğu gibi hamilelik sürecinde de önemlidir. Hamilelik döneminde diş sağlığına biraz daha fazla dikkat edilmesi gerekmektedir. Gebelikle artan tatlı tüketimi isteği de beraberin diş sağlığının bozulmasını getirmektedir. Dişlerin günde 2 defa fırçalanması, uygun gargara kullanımı ve düzenli doktor kontrolü diş sağlığınızı korumanız için yapabileceklerinizden bir kaç tanesidir.