Genel olarak hamilelik döneminde diş ve diş etiyle ilgili tedavilerin yapılamayacağına dair yaygın bir yanlış inanış vardır. Hamilelikte yaşanan hormonal bazı değişimler, diş eti iltihaplarını tetikleyebilmektedir. Bunun yanı sıra dişlerde oluşan bu problemlerin çok ciddi sonuçları olabilir. Bu sebeple hamilelikte yaşanan sorunlarla ilgili diş tedavileri aksatılmadan yapılmalıdır.

hamilelikte kanal tedavisi

Eğer hayat planlarınız arasında gebelik varsa, öncesinde yaptırmanız gereken sağlık kontrollerine diş hekimliği de eklenmelidir. Bu sayede gebelik sırasında size sıkıntı yaşatabilecek ağız ve diş sağlığı problemlerinize karşı önlem alabilirsiniz. Bununla birlikte diş ve diş eti problemleri gebeliğinizi öğrendikten sonra da ortaya çıkabilir. Gebelik döneminizde ağız sağlığıyla ilgili bakımlarını ihmal etmemeli, diş fırçalama rutininizi değiştirmemelisiniz. Bunun yanı sıra gebelik sırasında düzenli diş hekimi kontrollerinizi de aksatmamanız faydalı olacaktır.

Hamilelikte ağız ve diş sağlığı konusundaki tedavilerin özellikle 16 ila 28’nci haftalar arasında yapılması gerekir. Bunun temel nedeni ağrıların bebeği etkilememesidir. Bu dönemde diş tedavisi ve kanal tedavisi rahatlıkla gerçekleştirilebilir. Hatta kadın doğum uzmanının onayıyla anestezi altında dahi diş çekimi yapılabilmektedir.

Tedavide kullanılan lokal anesteziklerin bebeğe hiçbir zararı olmayacaktır. Eğer antibiyotik tedavisi gerekiyorsa, diş hekiminiz kadın doğum uzmanı ile görüşerek, bebeğe hiçbir zararı olmayacak antibiyotiklerin kullanılmasını sağlayabilir.

Hamilelik, diş ve diş eti sağlığını da etkileyen bir durumdur. Bu sebepler dişlerdeki problemler ciddi sorunlara yol açmadan önce tedavisi yapılmalıdır.

Hamilelikte Diş Hastalıkları Artar Mı?

Gebelik süreçlerinde anne adayının vücudunda birçok değişiklik meydana gelmektedir. Bu değişiklerden biri de diş ve diş eti hassasiyetidir. Gebelik sürecinde bu tip sorunlar yaygın olarak yaşanmaktadır. Değişen hormon seviyeleri nedeniyle vücudun bakterilere karşılık verme şekli değişkenlik gösterebilir. Bazı durumlarda vücut bakterilere karşı savunmasız hale dahi gelebilir. Bununla birlikte bu durum mutlak bir problem anlamına gelmemektedir. Değişen hormon seviyeleri hastalık ya da diş kaybı yaşanacağı gibi kesin anlamlar içermemektedir.

Hormon değişimi ve kusma gibi bazı refleksler ağız içerisinde mukozanın değişmesine neden olabilmektedir. Bu değişikliklere bağlı olarak diş etlerinde ödem ve kanama gibi sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Gebeliğin diş üzerinde ciddi etkileri olabilmektedir. Ağız yapısındaki değişim diş ve diş etlerini hassaslaştırmaktadır. Hamilelik öncesinde tedavi edilmeyen sorunlar, gebelik sırasında ortaya çıkabilir. Ağız ve diş sağlığı bu durumdan çok daha kolay ve hızlı etkilenmektedir. Bununla birlikte hamilelik sürecinin tedaviye engel olmayacağı bilinmelidir. Gerektiği takdirde birçok diş tedavisi gebelik sürecinde gerçekleştirilebilmektedir.

Gebelikte Diş Problemleri Nasıl Önlenir?

Gebelikte diş problemlerinin ortaya çıkmasını engellemek için bazı önlemler alabilirsiniz. Bunların başında, hamilelik öncesinde diş hekimine giderek muayene olmak gelmektedir. Gebelik öncesinde hekim tarafından verilen tüm tavsiyelere uymanız, olası sorunların önüne geçebilir. Bunun yanı sıra eğer herhangi acil bir diş ya da diş eti hastalığı varsa, gebelik öncesinde tedavi olmanız en ideal çözümdür.

Gebelik sırasında hormon değişimi tükürük salgısının yapısını da değiştirebilir. Tükürüğün temizleyici işlevinin azalmasından dolayı ağız çalkalama ve diş fırçalama işlemleri artırılabilir. Bunun yanı sıra beslenmenizde fosfor ve kalsiyum kaynaklarını artırabilirsiniz. Aynı zamanda A,C ve D vitamini alımınıza da özen göstermeniz gerekir.

Gebelik sırasında anne adaylarına, ihtiyaç duydukları şekeri meyvelerden karşılaması tavsiye edilmektedir. Bunun yanı sıra günde minimum iki defa dişler fırçalanmalı ve flor içerikli macunlar kullanılmamalıdır. Diş temizliği sırasında dil ve yanak temizliği ihmal edilmemelidir.

Gebelikte, ikinci üç aylık dönemde tedavilerin büyük bölümü rahatlıkla gerçekleştirilebilmektedir. Bununla birlikte bu süreçte düzenli olarak diş hekimi ziyaretlerinizi aksatmamalısınız. Gereken durumlarda kadın doğum uzmanının bilgisi olacak şekilde diş tedavisi yaptırabilirsiniz.

Hamilelik Sırasında Ekstra Diş Bakımı Gerekir Mi?

Hamilelik sırasında özel bir diş bakımı yapmanıza gerek olmamakla birlikte, düzenli olarak yaptığınız bakımların sayısını artırabilirsiniz. Bu dönemde günlük ağız ve diş sağlığı bakımı kesintiye uğratılmamalıdır. Gebelik öncesinde tam bir ağız muayenesinden geçmeli ve optimal ağız hijyenine kavuşmalısınız. Bunun yanı sıra bu alışkanlığı kazanmanız da ileride önemli avantajlar sağlayacaktır.

Plak birikimi, diş eti hastalıkları ve hamilelikle oluşan hormon değişiklikleri arasında doğrudan bir ilişki olduğu unutulmamalıdır. Bu hormon değişiklikleri ağızda bakteri plakalarına karşı daha hassas bir yapı oluşmasını sağlar. Bu dönemde görülen diş çürüklerindeki temel sebep budur.

Günde en az iki kez diş fırçalamak ve diş ipi kullanımı, plak birikimine engel olabilmektedir. Bunun yanı sıra ağız gargaraları ve ılık tuzlu su ile gargarada işe yarayan diğer uygulamalardır.

Hamilelikte Kanal Tedavisi Yaptırılabilir Mi?

Gebeliğin 16 ile 28’nci haftaları arasında lokal anestezi almanızda ve kanal tedavisi yaptırmanızda hiçbir sorun yaşanmayacaktır. Aksine bu dönem yapılmayan tedaviler, ileride bebekle ilgili bazı sağlık sorunlarına dahi yol açabilmektedir.

Bununla birlikte kanal tedavisi öncesinde panoramik film çekimi işlemi ise anne adaylarından istenmemektedir. Bu filmlerin radyasyon içeren odalarda çekilmesi nedeniyle, film olmaksızın kanal tedavisi yapılmaktadır. Bu tedavileri ise ancak uzman diş hekimleri yapabilmektedir. Bununla birlikte hekiminizin karar vereceği şekilde acil olmayan kanal tedavileri, doğum sonrasına ertelenebilir.

Siz de gebelik boyunca sıkıntı yaşamamak ve kanal tedavinizi yaptırmak için Modern Klinik’e başvurabilirsiniz. Uzman hekim kadromuz, profesyonel ekibimiz ve modern tıbbı cihazlarımız ile gebelik sürecinizde siz ve bebeğiniz hiçbir zarar görmeden diş tedavilerinizi gerçekleştiriyoruz. Detaylı bilgi ve randevu almak için bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz.