Kanal tedavisi, dişlerdeki canlı dokunun tedavisine yönelik bir işlemdir ve endodontik tedavi olarak da bilinir. Endodontik tedavinin amacı, dişin içindeki canlı dokunun ölmesi veya enfeksiyon görmesi durumlarında, dişin kök kanallarını temizlemek, dezenfekte etmek ve yeniden doldurmaktır.

Kanal Tedavisi Nedir?

Bu işlem, dişin ölmesi veya enfeksiyon görmesine neden olan nedenlerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur ve dişin ağrısının giderilmesini sağlar.

Kanal tedavisi, diş ağrısı, şişlik ve dişin ölümü gibi belirtilerin olması durumunda yapılır. Bu belirtilerin olması, dişin içindeki canlı dokunun ölmesine veya enfeksiyon görmesine işaret edebilir. Kanal tedavisi, dişlerdeki bu tür sorunların çözümü için yapılır ve dişlerin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlar.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi yapılması için öncelikle fizyolojik muayene ve daha sonra radyolojik görüntüleme yöntemleri ile işlemin belirlenmesi gerekmektedir. Dişin pulpa kısmı çok zararlıysa diş hekimin kararı ile kanal tedavisi yapılır. Endodontik tedaviye karar verildikten sonra işlem öncesi lokal anestezi yapılmaktadır.

Kanal tedavisinde ilk olarak diş içerisindeki pulpa çıkartılır, kullanılan aparatlar ile kök kanalı temizlenir ve şekillendirilir. Kanal tedavisi yapıldıktan sonra iki kez diş röntgeni çekilir. Herhangi bir sorun görülmediği durumlarda dezenfekte işleminin ardından kanalın içi kalıcı bir materyal ile doldurulur. Kalıcı dolgu yapılabilmesi için dişin iyileşmesi beklenmektedir bu sebeple diş geçici dolgu ile kapatılır. Daha sonra kalıcı dolgu ile kanal tedavisi işlemi tamamlanır.

Kanal Tedavisi Ne Zaman Gereklidir?

Kanal tedavisi ağrıyan veya çürüyen her dişte uygulanan bir tedavi değildir. Diş kökü iltihaplanmışsa ancak diş hala canlı ise kanal tedavisi gereklidir. Endodonti diş kaybını önlemek ve dişi korumak için yapılır. Çiğneme esnasında veya bası uygulandığında şiddetli bir ağrı yaşanırsa, sıcak ve soğuğa karşı hassasiyet oluşursa, diş renginde kararma ve yakındaki diş etlerinde şişme olursa kanal tedavisi yapılmalıdır. Diş hekimi dişin durumuna bakarak tedavinize yön verecektir.

Kanal Tedavisi Neden Yapılır?

Endodonti adı verilen kanal tedavisine bazı durumlar sonucunda karar verilir. Dişlerde oluşan çürüklerin derin olması, diş ağrısının şiddetinin artması, daha önce yapılmış dolgulara ve kaplamalara bağlı olarak altında çürükler oluşması, ileri düzey diş eti hastalıkları, pulpa hasarları ve diş kökü kırıkları gibi nedenlerden dolayı kanal tedavisi yapılır. Bu durumların oluştuğu tespit edilirse diş hekiminiz kanal tedavisi uygulayacaktır.

Kanal Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Kök kanal tedavisi tamamlanmasından sonra, aşağıdaki noktalara dikkat edilmesi önerilir:

Diş eti çevresinde ağrı ve şişlik olması halinde, ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. Ancak, bu ilaçları kullanmadan önce diş hekimliği ile iletişime geçilmelidir.

Kanal tedavisi sonrası dişlerin fırçalanmasına devam edilmelidir. Ancak, dişlerin fırçalanması sırasında hassasiyet olması halinde, yumuşak diş fırçaları kullanılması önerilir.

Kanal tedavisinin tamamlanmasından sonra, dişlerin düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir. Bu sayede, oluşabilecek enfeksiyonların erken teşhis edilerek, ilerleyici sorunların önüne geçilebilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı Olur Mu?

Kanal tedavisinin sonrasında ağrı olma ihtimali düşüktür fakat ağrı olsa bile bu ağrı genellikle hafif ve geçici olur. Sıklıkla ağrı tedavinin yapıldığı bölge olarak dişte olur. Ağrının azaltılması için ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. Eğer ağrı çok şiddetli veya sürekli ise, hekime başvurmalısınız. Ayrıca, tedavi sonrasında hekiminizin verdiği tüm talimatları dikkatli bir şekilde takip etmelisiniz.

Kanal Tedavisi Ömür Boyu Kullanılabilir Mi?

Kanal tedavisinin ömür boyu sürdürebilmesi, bu tedavinin ne kadar başarılı olduğuna ve dişin nasıl bakım gördüğüne bağlıdır. Kanal tedavi sonrası ağız ve diş sağlığını koruyarak ömür boyu kullanıma destek verebilirsiniz. Kanal tedavisi sırasında dişin ömrünü uzatmak ve desteklemek için çeşitli dolgular kullanılır, buna kendi bakımınızda eklendiğinde kanal tedavisi ömür boyu dişinizi koruyacaktır.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisinin süresi, bir dişte bulunan çürük ve enfeksiyonun derecesine, dişin durumuna ve diş hekiminin yöntemine göre değişebilir. Genelde, bir kanal tedavisi bir, iki veya üç seansta tamamlanabilir. Her seanstaki tedavi süresi, birkaç dakikadan birkaç saate kadar değişebilir.

Eğer dişinizde çok ciddi bir çürük veya enfeksiyon varsa, tedavi birkaç seansta tamamlanabilir ve dişinizin ağrısını azaltmak için ağrı kesici ilaçlar verilebilir. Eğer dişinizde kanal tedavisi yaptırmayı düşünüyorsanız, Modern Kliniğin deneyimli diş hekimleri ile görüşerek daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kanal Tedavisi Tekrar Yapılabilir Mi?

Kanal tedavisi tekrarlanabilir. Tedavi eğer başarısız olursa kanal içerisindeki dolgu boşaltılır. Kök kanalları temizlenir ve şekillendirilir, sonra tekrar doldurulur. Kanal tedavisi iyi yapıldığı takdirde nadiren tekrarlanması beklenir.

Kanal Tedavisi Acı Verir Mi?

Kök kanal tedavisi yapılırken lokal anestezi uygulandığı için ağrısızdır. İşlem yapılırken herhangi bir acı duymazsınız. İşlem sonrasında kanal tedavisi yapılan bölgede ağrı oluşabilir. Bu ağrılar için ise diş hekiminize danışabilirsiniz. Size önereceği uygulamalar ile birlikte ağrıların önüne kolaylıkla geçebilirsiniz. Kök kanal tedavisi işlemi için alanında uzman diş hekimleri ile görüşülmesi gerekir. Uzun süreli kullanım, ağız ve diş sağlığı için en önemli kriter budur. Bu sebeple Modern Klinik size en konforlu tedavilerileri garanti etmektedir.