Diş tedavilerinde implant kullanılması, eksik dişlerin tamamlanması konusunda oldukça konforlu ve ideal bir yöntemdir. Bu yöntem son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmelerle birlikte oldukça kolay ve güvenilir hale getirilmiştir. Bununla birlikte dental implantlar herkeste başarılı bir şekilde kullanılamamaktadır. Bu implantların başarılı biçimde kullanılabilmesi için yeterli kemiğe sahip olmanız gerekmektedir. Kemik yetersizliği durumu implant tedavisinin önünde büyük bir engeldir. Bununla birlikte kemik yetersizliklerinde bazı tedavi yöntemleri kullanılabilmektedir.

kemik yetersizliklerinde implant tedavisi

Geçmişte hastanın diş implantını tutacak yeterli kemik olmadığında alternatif uygulamalara gidilmesi gerekirdi. Teknolojinin gelişmesi ve bu alanda yapılan atılımlarla birlikte, kemik kaybının giderilmesi konusunda kemik grefti prosedüründen faydalanılmaktadır. Kemik grefti, implantın yerleştirileceği bölgeye destek sağlamak adına kemik tozu uygulanması olarak ifade edilebilir. Dental implant tedavisinde kemik tozu uygulaması, kemik yetersizliklerinde önemli bir çözüm yöntemi olarak ortaya çıkmıştır.

Kemik Yetersizliği Nedir?

Çenede ve dişlerin çevresinde yaşanan kemik kaybı, tahmin edilenden çok daha yaygın karşılaşılan problemlerden biridir. Kemik yetersizliği, diş kaybedildikten sonra ortaya çıkabilmektedir. Bununla birlikte daha yaygın bir sebebi ise diş eti hastalıklarına bağlı olarak yaşanan kemik yetersizlikleridir. Kemik kaybı sorunu hemen hemen her yaştan insanı etkileyebilen bir sorundur. Bununla birlikte yaş ilerledikçe bu sorunun görülme sıklığı da artmaktadır.

Kemik yetersizliği birçok soruna yol açabilmektedir. Dişleri çevreleyen ve destekleyen kemiğin enfeksiyon nedeniyle küçülmesi, dişlerin gevşemesine ve hareket etmesine neden olur. Bu durum kemik yetersizliğinin en belirgin sorunlarından biri olarak ortaya çıkmaktadır. Hastanın ağzında diş kaybı olduğunda alttaki çene kemiği de etkilenebilmektedir. Bu bölgelerde kemik eriyebilir ve diş etleri çekilebilir. Buna bağlı olarak kemik yetersizliklerinin oluşması da yaygın sorunlardan bir diğeridir.

Kemik Yetersizliği Neden Olur?

Kemik yetersizliğinin en önemli ve başlıca iki nedeni diş kayıpları ve periodontal hastalıklardır. Bunların yanı sıra travma nedeniyle de diş çevresinde kemik yetersizlikleri görülebilmektedir. Periodontal hastalıkların oluşmasını etkileyen en önemli faktörlerden birinin sigara kullanımı olduğu unutulmamalıdır. Sigara kullanımı, diş eti hastalıklarına ve diş çevresinde yer alan kemiklerin kaybında önemli bir rol oynamaktadır. Birçok çalışma sigara kullanımının ağız içi yapısına önemli oranda zarar verdiğini göstermiştir. Sigara kullanımının yanı sıra kötü beslenme gibi bazı durumlar da kemik kaybı yatkınlığını artırabilmektedir.

Kemik Yetersizliklerinde İmplant Tedavisi

İmplant diş, kaybedilen dişlerin yerine koyulmasında ve gündelik hayatınıza sorunsuzca devam etmeniz konusunda kullanılan en yaygın yöntemdir.  Çene kemiği üzerinde bir dereceye kadar rezorbsiyon yaşayan hastalar da dâhil olmak üzere, farklı ihtiyaçlara yönelik olarak geliştirilmiş implant tedavisi yöntemleri vardır.

Kemik kayıpları, diş kaybının az bilinen ancak yaygın görülen yan etkilerinden biridir. Geleneksel protezlerin gevşemesinin arkasında diş eti dokusunun çekilmesinin yanı sıra kemik kaybı da önemli bir rol oynamaktadır. Kemik hacmi yetersiz kalan hastalarda implant tedavisinin başarılı olma şansı yok denecek kadar azdır. Bu sebeple bu hastalarda implant yerleştirilmeden önce kemik grefti yapılması gerekebilmektedir. Bu uygulama kapsamında, hastanın ağzının başka bir yerinde yer alan kendi kemik dokusu ya da kemik ikamesi kullanılır. Bu yöntemle diş implantlarının yerleştirileceği alanlar doldurulur. Üst çenede kemik yetersizliği olduğu durumlarda ise sinüs kaldırma işlemi de uygulanabilmektedir.

Zigomatik implantlar

Kemik kaybı yaşayan hastalar için özel olarak zigomatik implantlar tasarlanmaktadır. Bu implantlar geleneksel olanlara göre çok daha uzun ve eğimlidir. Geleneksel implantlar çene kemiğine yerleştirilmektedir. Zigomatik implantlar ise elmacık kemiğine yerleştirilir. Bu aşamada implantın uzunluğundan yararlanılmaktadır. Elmacık kemik yoğunluğu yüksek bir kemik olduğu için hasta ömür boyunca ihtiyaç duyduğu desteği buradan alabilir.

Zigomatik implantlar sayesinde; greftleme ve sinüs lifting uygulamalarından kaçınılarak daha kısa sürede, konforlu bir tedavi süreci geçirilebilir. Zigormatik seçenekler genellikle diş implantlarının yerleştirilmesi için maksiller kemik miktarının ya da kalitesinin yetersiz olduğu durumlarda kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra bu implantlar travma, tümör rezeksiyonu, yaş alma ya da atrofi nedeniyle arka bölgelerde çene kemiği yetersiz olan hastalarda, diş rehabilitasyonunda kullanılabilmektedir.

Ne tip bir implant kullanılacağı ya da hangi yöntemle tedavi gerçekleştirileceğine, diş ve kemik durumuna göre diş hekimi karar verecektir. Siz de kemik yetersizliği sorunu yaşıyor ve implant tedavisi olmak istiyorsanız bizimle hemen iletişime geçerek detaylı bilgi alabilir ve randevunuzu oluşturabilirsiniz.