Laminate Veneer Nedir? Hangi hastalara kullanılabilir? Bu soruların cevaplarını aradığımız yazımızdayız. Estetik açıdan bozulmuş ön dişlerin ön yüzeylerinin aşırı malzeme kaybı olmadan ince porselen ile kaplanmasına laminate veneer (yaprak diş) adı verilir. Ayrıca ön dişleri örtmek için popüler literatürde de yeri vardır.

Lamine porselen dişlerin imalatı ile elde edilmek istenen görüntüye karar verildikten sonra ilk seansta dişler üzerinde modelleme veya pürüzlülük yapılır, ardından ölçü işlemi ile dişlerin kaydı laboratuvara aktarılır. Bu aşamada lamine porselen veneerlerin kaplama rengi de seçilir. Laboratuvarda üretilen lamine porselen üzerine yapıştırıcı sistemler kullanılarak yapıştırılır.

laminate veneer nedir

Laminate Veneer Kimlerde Uygulanabilir?

Laminate Veneer tedavisi genellikle dişlerinin görünümünden rahatsız olan kişiler tarafından tercih edilmektedir. Özellikle ön dişlerinin dışarıdan görünümü ve gülerken ortaya çıkması nedeniyle ön dişlerinde istenmeyen durumlara sahip kişiler en çok bu tedaviyi tercih etmektedir. .

Tedavi yeterli görülürse tedaviye başlanır. Gülüş konfigürasyonunun analizi bu konuda önemlidir. 18 yaşını doldurmuş, aşırı sıkma alışkanlığı olmayan ve herhangi bir ruhsal rahatsızlığı olmayan kişiler Laminate Veneer yaptırabilir. Peki, kimler yaptırabilir?

• Renk kaybından dolayı istenilen beyazlığa ulaşamayanlar,
  • Dişleri hafif çapraşık olanlar,
  • Diş boşlukları olanlar,
  • İdeal estetik ve harika gülüşler isteyenler,
  • Genetik ya da başka sebeplerden ötürü kısa kalan dişlerini uzatmak isteyenler,
  • Dişlerin tedavisinde aşınma ve yıpranma olanlar,
  • Geçmişte kullanılan metal alaşımlı dolguların çirkin görüntüsünün giderilmesini isteyenler,
  • Çarpışma vb durumlarda kırık ve çatlakların tedavisinde Laminate Veneer kullanılmaktadır.

Laminate Veneer Kimlere Uygulanmaz?

Tırnak ile benzerliğinden dolayı tırnak porseleni olarak da adlandırılan Laminate Veneer tedavisi, dişleri renk değiştirmiş veya deforme olmuş kişilerde uygulanabilecek bir tedavi değildir. Bazı durumlarda, bu tedavi kullanılamaz. Peki, hangi kişilerde bu uygulama yapılamaz;

• Alt çenesi üst çenesine daha belirgin yani önde olan kişilerde kullanılması oklüzyonu düzeltmez,
  • Uykuda veya günlük yaşamda agresif diş sıkması olan kişilerde,
  • Bazı ortodontik durumlar porselen plak tedavisi için çok ilerlemiş olabilir. Aşırı deforme olmuş dişler buna örnektir.
  • Çürük veya darbeli kırıkları olan kişiler, porselen plak uygulaması için yetersiz alan olduğundan yapılamaz,
  • Dişlerde beyaz çizgiler, gri noktalar; dişlerde çürüklere veya siyah noktalara neden olan ileri florozisli hastalar için kullanılmamaktadır.
  • Mine yapısında bağlantı problemi yani zayıflığı olan hastalıklarda kullanılmamaktadır.

Laminate Veneer Tedavisi Nasıl Yapılmaktadır?

Yaprak porselen tedavisine başlamadan önce hasta uzman bir diş hekimi tarafından muayenesi yapılır ve gerekli analizler gerçekleştirilir. Hastanın şikâyet ettiği sorunların Laminate Veneer tedavisi ile çözülebileceğine karar veren diş hekimi uygulamayı başlatır.

Tedaviden sonra olacaklara yakın bir görüntü oluşturulur. Bu aşama bizim için ciddi bir rehberdir. Hastaya deneme tarihine kadar süt dişleri yerleştirilir ve alınan ölçülere göre tasarlanır. Hastanın beklentileri, diş rengi ve gülümseme çizgisi bir bütün olarak değerlendirilir. Prova aşamalarında tüm durumlar müdahaleye açıktır. Dişin uzunluğu, rengi ve şekli belirlendikten sonra plak, porselen dişin yüzeyine özel yapıştırıcılarla yapıştırılır. Son uygulamalarla birlikte toplamda işlem 3-10 sürecinde sürmektedir.