Diğer birçok sağlık hizmeti alanı gibi, Ortodonti de birkaç yıllık lisansüstü eğitim gerektiren bir uzmanlık alanıdır. Dişleriniz çene kemiğinize sabitlenmiş olsa da, vücudunuzun kemik ve dokuyu yeniden oluşturma yeteneği, onların ideal konumlarına kademeli olarak taşınmasını sağlar, bu nedenle her yaştan insan Ortodonti'den yararlanabilir.

Ortodonti Tedavisi

Ortodonti, özellikle çene bölgesindeki diş çarpıklıklarının ve düzensizliklerinin teşhis ve tedavisi ile ilgilenir. Başlangıçta, ortodontik tedaviler ergenlik çağındakilerin ve gençlerin tedavisine yönelikti, ancak bu günlerde ortodontik hastaların yaklaşık yüzde 30'u yetişkindir.

Ortodonti Tedavisi

Ortodonti alanındaki yeniliklerin gelişmesiyle, birçok yetişkin artık çocukluklarından kalma veya bir kaza veya diş kaybından kaynaklanabilecek hizalama endişelerini düzeltmek için modern ortodonti tedavisini tercih ediyor.

Tedavi yaşı kişiden kişiye değiştiği gibi sorunun niteliğine göre tedavi süresi de farklılık göstermektedir. En kısa tedavi süresi 6 aydır. 1-2 yıl süren tedaviler çoğunluktadır. 3-4 yıl süren tedaviler de olabilir.

Dudak damak yarıkları gibi bazı özel durumlarda tedavi süresi uzar. Kesinlikle ağrılı bir işlem değildir. İlk bir iki hafta alışmaya bağlı olarak ufak tefek sorunlar olabilir. Bunun dışında hasta yediklerine biraz dikkat ederek normal hayatına devam eder.

Ortodontik Tedavi Nedir?

Ortodontik tedavi oldukça öngörülebilir ve son derece başarılıdır. Maloklüzyonun (kötü kapanış) veya düzensizliğin ciddiyetine bağlı olarak, ortodontik tedaviler iki veya üç farklı aşamada gerçekleşebilir. Kişinin takıp çıkarabileceği hareketli aparatlar ve dişlere doktor tarafından yapıştırılan sabit aparatlar vardır. Bunlar da alt gruplara ayrılmaktadır.

Bu tedavi, diş çapraşıklığı, çapraz kapanışlar, boşluk bırakma, gömülü dişlerin uygun olmayan kapanışları ve uygun olmayan diş sürmesi gibi farklı ortodontik aksaklıkların bir sonucu olarak yapılır. Kısaca ortodonti, bu sorunları ve kişinin genel gülüşünü düzeltmeye odaklanır.

Ortodontik tedavi, dişlerinizin görünümünü iyileştirmenin bir yolu olarak tanımlanabilir. Dişler hareket ediyor, düzleşiyor veya genel olarak işlevlerini geliştiriyor olabilir. Ek olarak, bu tedavi sadece tüm görünümü iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda size uzun vadeli ağız sağlığı faydaları sağlayacak bir yaklaşımdır.

Hangi Durumlarda Gerekli ve Uygulama Süreci

Ortodontik tedavi sadece dişlerdeki çapraşıklığı ve çeneler arasındaki uyumsuzluğu düzelterek estetik amaçlı değildir. İleride oluşabilecek diş eti hastalıklarının ve alt çene eklemindeki problemlerin önlenmesine, çiğneme fonksiyonunun ve konuşma bozukluğunun düzeltilmesine de yardımcı olur.

Ortodontik tedavinin temel amaçları çiğneme fonksiyonunun düzeltilmesi, konuşma fonksiyonunun düzeltilmesi, daha iyi ağız hijyeninin sağlanmasına yardımcı olmak, estetiğin sağlanması ve hastanın toplum içinde kendine olan güvenini arttırarak psikolojik destek sağlamaktır.

Ortodontik Bozukluğun Nedenleri

Ortodontik bozuklukların nedenleri genel olarak;

• Genetik faktörler,
  • KBB sorunları; burun ve geniz eti, bademcik iltihabı, ağızdan solunum vb.
  • Uzun süre emzik kullanma, parmak emme, dudak emme gibi alışkanlıklar,
  • Kas bozuklukları olarak tanımlanır.

Ortodontik Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Tedavinize başlamaya hazırken, oldukça fazla sayıda tedavi olduğunu öğrenirsiniz. Tedavilerin her birinin yalnızca ortodontik problemlerinize ve size nasıl fayda sağlayacağına bağlıdır. Ayrıca ortodontist, diş sorununuzu değerlendirdikten sonra ortodontik tedavinin türüne karar verecek olan kişidir.

Diş Telleri

Diş telleri farklı tiplerde mevcuttur. Diğerlerinin yanı sıra metal braketler, şeffaf braketler ve kendinden bağlanan braketlerden oluşur. Tel tedavisi ağırlıklı olarak ortodontik tedavi olarak kullanılmaktadır. Geçmişten farklı olarak; modernize edilmişlerdir.

Uygulandığında insanların bunu fark etmesi pek olası değildir. Ek olarak, diş telleri sabit veya çıkarılabilir olabilir. Bir ortodontik tedavi apareyi olarak, dişleri mutlak pozisyona getirmek veya düzeltmek için sabit diş telleri kullanılır.

Diş Teli Çeşitleri

Tellerin ortodontik bir tedavi olarak uygulanması konusunda insanların kafası karışmaktadır çünkü çeşitleri çoktur. Bunlar;

Metal Diş Teli

Geleneksel diş teli olarak da bilinen, uygun fiyatlı olması nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır. Dişlerinize takılan metal braketlerdir ve braketlerin üzerine geçirilen metal tel dişlere baskı uygulayarak sonunda dişlerin hareket etmesini sağlar.

Dil Diş Teli

Metal diş tellerine benzer şekilde, iç kısma uygulanır. Ağız açılmadıkça dışarıdan görünmezler. Ancak aşırı derecede ortodontik bir sorununuz varsa, bu sizin için ideal bir tedavi olmayabilir.

Kendiliğinden Bağlanan Braketler

Bu tip braket ile braket ve tel sistemi önemli ölçüde işlevseldir. Somut olarak, günümüzde uzmanlar tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Ayrıca diğer türler kadar sancılı değildir.

Invisalign

Yaygın olarak kullanılan ve en kullanışlı olan Invisalign , "kullanıcı dostu" bir tasarım da dahil olmak üzere çeşitli avantajlarla birlikte gelen benzersiz bir görünmez hizalayıcı türüdür. Invisalign tedavisi görünmez olduğu kadar her zaman çıkarılabilir. Ancak, diğer diş tellerinin aksine pahalıdır.

Headgear

Bu tedavi yöntemi ön dişleri tedavi ederken, arka dişlerin yerleşimini düzeltmek için yapılır. "Başlık" olarak adlandırılan aparat ortodontist tarafından yönlendirildiği şekilde takılmalıdır. Aksi halde k ön dişleriniz çıkıntı yapabilir.

Ortodonti Ameliyatı

Büyük çene ayrışması olan hastalarda çenelerden birinin veya her ikisinin yeniden konumlandırılmasını amaçlayan bir ameliyattır. Ayrıca, çeneler kafatasına bağlı olarak anormal bir şekilde konumlandırıldığında bu tedavi gerçekleştirilir.

Ortodontik Mini İmplantlar

21.yüzyılda kullanılmaya başlanan; Geçici Ankraj Aparatlarından oluşan ve ameliyat (ortognatik) sırasında dişlerin hareketini kontrol etmeye yönelik bir tedavidir. Mini implantlar dişlerin soyağacı arasına yerleştirilir. Bununla birlikte, daha sonra dişleri gerektiği gibi hareket ettiren statik bir brakete bağlanan ağzın kalkanına da monte edilebilir.

Ortodonti Fiyatları

Ortodonti fiyatları tedavinizin nasıl ilerleyeceğine bağlıdır. Aşırı çapraşık dişleriniz veya ciddi bir fazla/alt kapanışınız varsa, ek prosedürlere ihtiyacınız olabilir. Çekimler, diş hizalamasının bir parçası olarak yaygın bir gerekliliktir. Diş teli takmanız gereken süre ne kadar uzun olursa, o kadar fazla ayarlamaya ihtiyacınız olacaktır. Ortalama bir hasta diş tellerini altı haftada bir sıktıracak veya ayarlayacaktır. Ortodonti tedavi ücretleri ddiğer tedavileriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Diş tellerinizde kullanılan metalden lastik bantlara kadar tüm malzemeler maliyetlidir. Nihai sonuca ulaşmak için ne kadar çok ekipman gerekiyorsa, finansal yatırımınız o kadar yüksek olacaktır. Durumunuz özellikle benzersiz veya şiddetli ise, özel durumunuzu tedavi etme deneyimi olan daha uzman bir ortodontiste ihtiyacınız olabilir. Bunlar fiyatları etkileyebilir. Ayrıca;

Seçtiğiniz Diş Teli Tipi

Özel hizalamanıza bağlı olarak, muhtemelen maliyetinizi etkileyecek birkaç diş teli seçeneğiniz olacaktır. Çoğu hasta için anahtar seçim Invisalign şeffaf diş telleri (veya benzer bir ürün) ile geleneksel metal diş telleri arasındadır. Invisalign genellikle kozmetik açıdan tercih edilir. Ancak bu şeffaf plaklar metal diş telleri gibi ayarlanamadığı için sürecin her adımı yeni bir takım gerektirir.

Ortodontik Uzmanlık

Tıbbi bakım söz konusu olduğunda genellikle ödediğinizin karşılığını alırsınız ve buna diş teli ücretleri de dahildir. Tüm ortodontistler yetenekleri ve tedavi kalitesi bakımından eşit değildir. Yalnızca kurul onaylı bir ortodontisti düşündüğünüzden emin olmanız önemlidir. Bunlar arasında bile, ortodonti sağlayıcılarının deneyim ve beceri düzeylerinde büyük farklılıklar vardır.

Sigorta Detayları

Sigorta planınız diş teli ücretlerini karşılıyorsa (en azından bir dereceye kadar), bu durum maliyetlerinizi de değiştirebilir. Ortodontik muayenehaneler ve sigorta şirketleri fiyatları ileri geri müzakere eder, bu da cepten ödediğiniz ücretlerin bir muayenehaneden diğerine büyük ölçüde değişebileceği anlamına gelir.

Ortodontik Tedavi Ne Kadar Sürer?

Genel olarak ortodontik tedavinin tamamlanması altı ile otuz ay arasında sürer. Tedavi süresi büyük ölçüde maloklüzyonun sınıflandırılmasına, bunu düzeltmek için kullanılan dental cihazların tipine ve hastanın azimine bağlı olacaktır.