Periodontoloji, insanların dişlerinde ve dişlerinin etrafında bulunan tüm dokuların sağlıklı olup olmadığını inceleyen bir diş hekimliği dalıdır. Hastalığın teşhisi dışında hastaların içerisinde bulunduğu mevcut durumu gözlemlemektedir. Ayrıca hastalığın tedavisi işleminden sonra da hastaları yakından takip ederek bu olumsuz durumların tekrar etmesini önleyici bir süreci kapsayan bir alandır.

Dişler ve dişleri çevreleyen diş etleri virüs ve bakterilere karşı son derece hassas bir yapıdadır. Bu nedenden sürekli insanları rahatsız etmektedir. Dişlerde veya ağız içerisinde yaşanabilecek herhangi bir rahatsızlık diğer tüm sistemleri alt üst edebilmektedir. Basit bir iltihaplanma vakası öncelikle diş kaybına ve daha sonra da diş diziliminde bozulmalara sebep olmaktadır. Periodontoloji tedavisi uzman bir hekim tarafından gerçekleştirilmediğinde sosyal hayatınızı olumsuz yönde etkileyecek kötü bir fiziksel görünüş ve ağız kokusu gibi problemleri de beraberinde getirecektir. Bu nedenlerden dolayı teşhis ve tedavisi son derece önemlidir.

Bu alana giren diş hastalıkları genellikle ağrısız ve acısız şekilde sinsice başlamaktadır. Hastalığın son evresinde acı kendini hissettirmektedir. Bu sebepten belirli aralıklarla ağız ve diş sağlığı konusunda muayenelere gitmek gerekmektedir. Diş kaybını önlemek açısından bu uygulama son derece önemlidir. Periodontoloji'nin uyguladığı tedavilere periodontal tedavi adı verilmektedir. Bu tedaviler ağır durumda olan ağız ve diş hastalıklarını en uygun yöntemlerle tedavi edebilmektir. Periodontoloji umutsuz gibi görünen diş hastalıklarını tedavi etmeyi sağlamaktadır.

Bunun dışında diş etleri ve diş köklerini çevreleyen kemik yapısında meydana gelen hastalıkların giderilmesinde sağlamaktadır. Bu alanda verilen en önemli tedavi amaçlı yöntem ağız ve diş sağlığı konusunda verilecek olan hijyen eğitimidir. Çünkü hijyenik bir ağız ve diş pek çok hastalığa karşı dayanıklılık göstermektedir. Bunun dışında hastalığın seyrine göre antibiyotikli ilaç tedavileri, cerrahi müdahaleler ve destekleyici tedaviler uygulanmaktadır.

Periodontoloji Hastalıklarının Belirtileri Nelerdir?

Diş ve diş etlerinde yaşanan pek çok olumsuz durum bu hastalıkların belirtisi olabilmektedir. Fakat bu belirtiler arasında en dikkat çekenleri şunlardır;

• Periodontoloji konulu bir rahatsızlık var ise bu durumun en önemli belirtisi diş fırçalama işlemi esnasında diş etlerinde kanama olaylarının yaşanması,
  • Ağız içerisine uygulanmış olan protezin kullanım esnasında eski konforu vermemesi,
  • Diş etlerinde aşırı hassaslık ve şişlikler meydana gelmesi,
  • Isırma işlemi esnasında dişlerin performansına değişiklikler yaşanması,
  • Ağız içerisinde kötü koku oluşumu,
  • Dişler arasında bulunan dizilimin bozulmaya başlaması ve köklerinden sallanmaya başlaması,
  • Ağız içerisinde iltihap oluşumu ve bu oluşumun akıntı haline dönüşümü,
  • Diş köklerinde yaşanan diş eti çekilmeleri,

Periodontoloji Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Periodontoloji ilaçlı ya da cerrahi olmak üzere 2 çeşit tedavi yöntemi sunmaktadır. Bu yöntemlerden cerrahi müdahaleler ise kendi arasında hastalığın durumuna göre farklı gruplara ayrılmaktadır.

Cerrahi Periodontoloji Tedavileri

Ağız içerisinde herhangi bir ilaç tedavisinin mümkün olmadığı durumlarda dişlerin durumuna göre hekim tarafından belirlenerek uygulanan anestezili yöntemlerdir. Bu yöntemler genellikle ağır olan diş hastalıklarının tedavisinde uygulanmaktadır. Her hastalığın kendine özgü bir tedavi yöntemi bulunmaktadır.

1- Subgingival Küretaj

Ağız dokusu tüm tedavilere cevap vermez ise uygulanmaktadır. Lokal anestezi ile hasta uyuşturularak iltihaplı alanlar temizlenmektedir.

2- Flep Operasyonu

Çok ilerlemiş olan hastalıklarda kullanılmaktadır. Hastaya yeterli plak uygulaması yapmak amaçlı kullanılmaktadır. Kemik düzeltme işlemleri bu operasyonlarla gerçekleştirilmektedir. Çene kemiğinde yaşanan yıkımlarında tedavisinde bu yönteme başvurulmaktadır.

3- Gingivektomi ve Gingivoplasti

Diş etlerinde yaşanan kalınlaşmaları gidermek amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Lokal anestezi uygulanması ile büyüyen diş etleri normal bir duruma getirilmektedir.