Dişlerin sıcağa karşı hassasiyet gösterdiğini çok sık duymuşsunuzdur. Ancak diş hassasiyetine neden olan durumlar yalnızca bununla bitmiyor. Bazı nedenlerden dolayı dişler tatlı yiyeceklere karşı da hassasiyet gösterebiliyor. Bu, muhtemelen diş minenizin zarar gördüğü anlamına gelir.

Diş minenizin zarar görmesi şekerli yiyecekler yeme, sıcak veya soğuk içecekler içme veya sert diş fırçalama sırasında dişlerinizin sinir uçlarına daha kolay erişerek burada keskin bir ağrı oluşumuna neden olabiliyor.

diş ağrısı

Tatlı Yedikten Sonra Diş Ağrısı Neden Olur?

Şeker duyarlılığı genellikle dişlerdeki başka bir soruna işaret eder. Sebebinin ne olabileceği kapsamlı bir diş muayenesi sonrasında öğrenilebilir. Tatlı yerken diş ağrısına neden olan durumu öğrenmek ve tedavi etmek gelecekte oluşabilecek diş problemlerini önlemeye de yardımcı olacaktır. Tatlı yerken dişlerin ağrımasına neden olabilecek en yaygın durumlar şu şekilde sıralanabilir:

Diş Minesi Kaybı

Diş minesi yani dentin dişlerin en dışındaki koruyucu tabakadır. Diş minesinin çeşitli nedenlerle zarar görmesi dişin iç katmanlarındaki sinir köklerini veya pulpayı açığa çıkarabilir. Bu durumda diş çok sıcak veya soğuk yiyeceklere ve tatlılara karşı duyarlı hale gelir. Zamanla diş çürüğüne ve dişte kırılmalara neden olabilir. Diş minesinde oluşan hasar tedavi edilmediğinde diş kaybı ile sonuçlanabildiğini unutmamak gerekiyor.

Diş Çürüğü

Tatlı yedikten sonra dişlerde ağrı oluşmasının bir diğer yaygın nedeni diş çürüğü olabilir. Diş çürüğü ağızda enfeksiyona neden olur. Tatlı içeriğindeki şekerin ağızda ürettiği asit nedeniyle çürüyen dişte ağrı görülmesi muhtemeldir. Diş çürüğünüz varsa çürük gelişimi önlemek için diş çürüğü tedavisine ihtiyacınız olacaktır. Böylece dişteki ağrı hassasiyeti de ortadan kalkabilir.

Diş Eti Hastalığı

Dişlerde plak oluşumu zamanla sertleşerek tartara dönüşür. Tartar ve plak diş etlerini tahriş ederek burada iltihap, enfeksiyon, şişme ve kanama gibi problemlere neden olabiliyor. Diş etlerinin iltihaplanmasına veya diş köklerinin açığa çıkması halinde diş hassasiyeti ortaya çıkabilir. Dişin tatlı hassasiyeti diş eti hastalığına işaret edebilen bir durumdur. Diş eti hastalığı belirtileri mevcutsa vakit kaybetmeden bir diş hekimine görünmeniz önemlidir.

Diş Eti Çekilmesi

Yaşlanma, dişleri sert fırçalama, sigara tüketimi ve ağız hijyenine yeterince önem vermemek diş eti çekilmesinin nedenleri arasında sayılabilir. Diş eti çekilmesi varsa dişin şekerli yiyecek ve içeceklerde bulunan asitlere karşı hassasiyet göstermesi mümkündür.

Diş Beyazlatma Tedavisi

Dişlerdeki lekeleri ve sararmaları temizlemek amacıyla başvurulan diş beyazlatma tedavilerinde kullanılan maddeler dişe nüfuz ettiğinde dişte hassasiyete neden olmuş olabilir. Ağrı tedaviden sonra birkaç gün içerisinde azalır ve ortadan kaybolur. Ağrı devam eder veya tatlı yerken dişlerde ağrı olursa diş hekiminize başvurmanız tavsiye edilmektedir.

Tatlı Yedikten Sonra Görülen Diş Ağrısı için Uygulanan Tedaviler

Tatlı veya şeker hassasiyetine neden olan durum tespit edilerek diş ağrısını önleyecek uygun tedavi yöntemi belirlenir. Diş minesinde incelme görüldüğünde florür tedavisi uygulanabiliyor. Böylece dişlerin dirençli hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Diş hasarının durumuna bağlı olarak tedavi daha fazla uygulamayı içerebilir. Enfekte olan bir diş için kanal tedavisi uygulanabilir veya diş çekimine gerek duyulabilir. Tedavinin tamamen diş ağrısının nedenine bağlı gelişeceğini söyleyebiliriz.