Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte diş tedavi yöntemleri alanında oldukça büyük ilerlemeler kaydedilmiştir. Diş tedavileri gerçeğe yakın olarak yapılır ve doğal diş görünümü ortaya çıkar. Yaygın başvurulan diş tedavileri kapsamında özellikle estetik açıdan güzel sonuçlar elde edilmektedir. Diş ve ağız sağlığı sadece estetik açıdan değil aynı zamanda besinlerin sindirimini kolaylaştırdığı için oldukça önemlidir.

Bununla birlikte, yılda en az iki kere diş kontrolü yaptırmak diş kayıplarının önüne geçmek için tavsiye edilmektedir. Sağlıklı diş etleri ve sağlıklı diş için beslenme çok önemlidir. Kahve çay gibi asitli içecekler dişleri olumsuz etkilemektedir. Bu yüzden düzenli diş bakımı yapmak gerekir.

Yaygın Olan Diş Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Yaygın başvurulan diş tedavi yöntemleri kapsamında özellikle çürüklerden dolayı diş ağrıları için tedavi yöntemleri uygulanır. Çürüklerinin giderilmesi için öncelikte detaylı olarak bir değerlendirme yapılmaktadır. Yaygın başvurulan diş tedavi yöntemleri şunlardır:

• Diş eti hastalıkları
  • Diş çekimi
  • Kanal tedavisi
  • Diş beyazlatma tedavisi
  • Gülüş tasarımı

Diş Eti Hastalıkları

Dişlerde ya da ağız içerisinde oluşan bakteriler ve enfeksiyon sebebiyle diş eti hastalıkları meydana gelir. Ağız hijyeni oldukça önemlidir. Çünkü ağız hijyenine dikkat edilmediği zaman diş eti hastalıkları ortaya çıkar ve diş kemiğine kadar zarar verebilir. Bu da çene kemiği ya da diş kayıplarına sebep olur. Bu sebeple günde iki defa diş fırçalama diş eti hastalıklarının önüne geçmek için tavsiye edilir. Bununla birlikte gülüş tasarımı tedavisinde de öncelikle diş eti hastalıkları tamamen ortadan kaldırılmalıdır.

Diş Çekimi

Birçok hasta dil ağrıları ve diş çekimi için merkezimize yaygın bir şekilde başvuru yapmaktadır. Geri kazanılması mümkün olmayan dişler için diş çekimi tedavi yöntemi uygulanır. Diş çekimi, sallanan dişlerde, ileri derecede çürük olan dişlerde ve diş eti hastalığı durumlarında yapılmaktadır.

Kanal Tedavisi

Diş tedavi yöntemleri kapsamında uygulanan kanal tedavisi, dişlerin çürümesi ve iltihaplanması durumunda dişin sinirlerinin ve damarlarının alınması ile uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi yönteminde diş içerisinde kaplama ile beraber dolgu uygulanır. Çürük tedavisinden sonra Kanal tedavisi de oldukça yaygın bir uygulamadır. Çocuklara dahi uygulanan bir yöntemdir.

İmplant Tedavisi

Diş kayıpları durumunda sıklıkla uygulanan diş tedavi yöntemlerinden birisidir. İmplant tedavisi, çene kemiğine yapay diş köprü yapılması şeklinde uygulanır. İmplant, vücut anatomisine uygun malzemelerden üretilir. Bu yüzden diş ve çene yapısına uyumludur. Günümüzde sıklıkla tercih edilmektedir.

Porselen Diş Tedavisi

Günümüzde yaygın bir şekilde tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisi de porselen diş tedavi yöntemidir. Özellikle köprü çalışmalarında dişlerin üzerine uygulanan ve estetik açıdan da güzel görünmesini sağlayan bir yöntemdir.

Ortodonti Tedavisi

Ortodonti tedavisi dişlerde çapraşıklık sorunlarında, kapanış problemlerinde, diş ve yüz şekil bozukluklarında uygulanan bir yöntemidir. Diş tedavi yöntemleri kapsamında uygulanan ortodonti tedavisi genellikle küçük yaştaki çocuklarda diş ve çenenin gelişimi için tercih edilen bir yöntemdir.

Diş Beyazlatma Yöntemi

Sıklıkla başvurulan diş tedavi yöntemlerinden birisi de diş beyazlatma yöntemidir. Diş yapısında ortaya çıkan renk değişikliği ve sararma gibi durumlarda diş beyazlatma yöntemi uygulanmaktadır. Bununla birlikte, diş beyazlatma yöntemi ağrı ve sızı olmadan kolay bir şekilde uygulanır.

Gülüş Tasarımı

Günümüzde teknolojinin sürekli olarak gelişmesi ile birlikte gülüş tasarımı yaygın bir şekilde artan tedavi yöntemlerinden birisidir ve sıklıkla tercih edilir. Gülüş tasarımı, gerekli olduğu zamanlarda botoks uygulaması ile birlikte uygulanabilir. Yüz hatlarına uygun olan bir gülüş tasarımı bilgisayar ve dijital ortamda hazırlanarak hem hekim hem de hastanın onayı ile tedavi uygulaması yapılmaktadır. Her hastanın çene, yüz, diş yapısı farklı olduğundan dolayı kişiye özel tasarımlar planlanır.